EST. 2002

A Kawa ZZR1400 az év motorja az amerikaiak szerint

Van egy olyan sztereotípia az amerikaiakról, ami nyilván nem ok nélkül alakult ki: jelesül, hogy szeretik a nagyobbat mindenb?l. Ennek a tételnek nem mond ellent a Motorcycle USA magazin éves nagyvoksolása, amelyben a 2012-ben bemutatott motorkerékpárok közül lehetett szavazni a legjobbnak véltre – összességében és kategóriánként egyaránt.

Szóval meglep? lett volna, ha egy hatszázas mókamotor nyerte volna el az év motorja címet – nem is így történt. A nyertes a Kawasaki ZZR 1400 lett. Valóban, ezen a remek vason nem nagyon tudtak fogást találni az érzékeny szem? és csuklójú tesztel?k, ereje, csúcssebessége félelmetes, megjelenése fejedelmi, a menetpróbák pedig kényelmes, stabil, szórakoztató motorról számolnak be. És mivel bigger is better, odaát nagyon bejön.

A Kawa nemcsak a legjobb motorkerékpár abszolút díját söpörte be, hanem a KX450F révén a krosszolók között is elnyerte a közönségdíjat, de sikert ért el a mifelénk nem járatos KLR650 is, a dual sport osztályban. A terep-szegmensben a kis Beta tudott némi borsot törni az ipari gigászok orra alá, a 450RR-t választották ugyanis a tengerentúli olvasók a legjobb enduró bringának. A KTM nem sok sót evett meg a modellek szavazásán, a narancssárgák lettek viszont a legjobb konstrukt?r – bármit jelentsen is ez.

 

Visszatérve az aszfaltra, sporthasonlattal élve az amerikaiak szavazásánál nem borult a papírforma. Két, 2011-ben is megválasztott bringa került újra a csúcsra, a BMW S1000RR és a Ducati Diavel. S?t, a bajor superbike már harmadik éve hozza el a legjobb sportmotor titulusát err?l a fórumról. Meglep? ugyanakkor, hogy a Ducati 1199 Panigale a helyezettek között sem szerepel, amire talán a visszahívások adhatnak magyarázatot. Ott van viszont a jó öreg Diavel, amely ismételni tud a cirkálók különversenyében: ki tudja, hogy az új, Strada változat is így tetszik-e majd az amcsiknak.

 Triumph Tiger Explorer

Az országúti endurók meccsét ismét eg Triumph Tiger nyerte: tavaly a Tiger 800 XC hengerelt, idén pedig a Tiger Explorer. A Speed Triple R révén ráadásul Hinckley két modellel is képviselteti magát a legjobbnak választott motorok lajstromában, a tripla ugyanis a csupaszok különversenyében kapott több szavazatot minden más vetélytársnál. 

Azért figyelemreméltó, hogy amerikai motornak még a túrázók mez?nyében sem sikerült az élen végezni, persze kihívók akadtak b?ven ebben a szegmensben is. Az els? hely a BMW K1600GTL-é lett, a bajorok topfelszereltség? mérföldfalójáé.

És még egy érdekesség: robogó kategóriát lát valaki valahol? Amerikában kb. ennyire veszik komolyan ezt a m?fajt… meg még egy: Max Biaggi az év motorversenyz?je egy USA-beli szavazáson!

A legjobb motor 2012-ben: Kawasaki ZZR 1400

Legjobb superbike: BMW S1000RR

Legjobb naked: Triumph Speed Triple R

Legjobb országúti enduró: Triumph Tiger Explorer

Legjobb enduró: Beta 450 RR

Legjobb dual sport: Kawasaki KLR 650

Legjobb krossz: Kawasaki KX 450 F

Legjobb túrázó: BMW K1600GTL

Legjobb ATV: Can-Am Outlander 1000 XT

Legjobb UTV: Polaris RZR XP4 900

A legjobb konstrukr?r díja: KTM

Az év motorversenyz?je: Max Biaggi.

ugrás fel