EST. 2002

A KTM lesz az els??

Két darab sötétségbe burkolózó pop-up fotó fogadja a ktm.com látogatóit manapság, a képeken picit szokatlan arányokkal rendelkez? terepmotorok t?nnek fel. A 2009 elején megszell?ztetett KTM Zéró Emissziós Motor tehát végleges alakot kezd ölteni, a sajtóhír alapján a „széria közeli prototípusok” a Tokió Motor Show-n debütálnak a jöv? héten.

Februárban láthattuk el?ször a KTM elektromos krosszmotorját nyargalászni, akkor még azt mondták róla, hogy jöv?re, tehát 2010-re lesz piackész állapotban. Az elektromos sporteszközökr?l – merthogy a krossz mellett szupermotó is készül bel?le – a KTM központi weboldalán megjelent két beetet? képr?l dekódolható információk alapján mi azt mondjjuk, a Freeride motorok elkészültek, bevethet?, piacra dobható állapotúnak t?nnek.

Új adatok és információk nem szivárogtak ki, tavalyi tudásunkra támaszkodva azonban majdnem biztosak vagyunk benne, hogy az elektro-KTM-ek a megszokottnál egy mérettel kisebbek lesznek. A februári állapotában 40 Nm nyomatékot tudó és maximum egy órás nyüstölést bíró (de ugyanennyi id? alatt újratölthet?!) Li-Ion akksi-elektromotor er?forrás-kombináció apró méreteib?l adódóan a Freeride SM és MX nem t?nik nagyobbnak egy 125-ös kétütem? bokorugrónál, s?t, inkább hogy kisebbnek. Ha azt feltételezzük, hogy a szupermotó 17-es kerekeket kapott, úgy az arányok alapján azt mondanánk, hogy a krossz egy átlagos 21/18 colos els?-hátsó felni mérettel gazdálkodik.

Ha Tokióban kiderülne a Freeride KTM-ekr?l, hogy nem is annyira prototípusok, mint amennyire azt a KTM jelenleg el szeretné hitetni a velünk, akkor akár már év végén komoly konkurenciát kaphatna a Quantya, a Zero, vagy az egyéb, már egy ideje elektromos motorokat gyártó, de a KTM-mel kapacitásban össze nem hasonlítható néhány ígéretes ösvénytaposó elektro-modell.

A részletekkel a bemutató után természetesen jövünk.

ugrás fel