EST. 2002

A Michelin új kihívásai

A 2008-ban életbe lépő gumiszabályok értelmében csak egy gyártó szállíthat abroncsokat az autósport királykategóriájába, a Forma-1-be. Az FIA már meg is nevezte azt az egy gyárat, amelynek az abroncsait használni fogja valamennyi csapat, és ez nem a Michelin lesz, hanem legnagyobb riválisa, a japán Bridgestone.

A felszabaduló tőkét más motorsportokra kívánja fordíani az F1-ből való kivonulási szándékát már korábban bejelentő francia gyár, így a MotoGP, a Rally vb, a GT széria, valamint az Endurance versenyek még több figyelmet kapnak a Michelintől.

Igaz, ami igaz, eddig sem kellet fejet hajtaniuk a francia gyár abroncsait használó csapatoknak egyik sportágban sem. A gyorsasági motorsport csúcsán, az 500-ban majd a MotoGP-ben az elmúlt 30 bajnokságból 25-öt a Michelin gumikon értek el, de a rali világbajnokságon sem tudta a konkurencia elcsípni a franciákat az elmúlt években, ami néhai Eduard Michelin versenyszellemét dicséri.

A gyár alapítója szerint abban nincs semmi kihívás, ha egy versenyen az elsőtől az utolsó helyig egy gyártó termékei foglalják el, ezért sem kíván részt venni a Michelin sem a Forma-1-ben, sem a Superbike világbajnokságon.

ugrás fel