EST. 2002

A Norton egy Wankel-blokkal térne vissza a pályára

A Norton a jelek szerint komolyan gondolja, hogy újra meghatározó szerepet tölthet be Európa és a világ motoros porondján: a csodálatos Commando 961 SE bemutatása után itt van egy újabb ötlet a Donington Park fenegyerekeit?l: a forgódugattyús Wankel-blokk, ami ha egy hi-tech superbike gépbe kerül…

Nortonék a Commando 961-essel jelezték: képben vannak még

…akkor aztán lesz nemulass. Stílusos antré volna a versenysport világába, alighanem akár a BSB, akár – miért is ne – a WSBK széria tárt karokkal fogadná a gyártót. A Norton és a Wankel-motorok közös története immáron majd’ két évtizedes múltra tekint vissza, ilyen típusú er?forrás segítette TT-gy?zelemre az F1-et és Steve Hislopot 1992-ben, hogy aztán hirtelen elt?njön a süllyeszt?ben.

Steve Hislop, 1992

2009-ben aztán a tervek újra el?kerültek, ma pedig valós lehet?ség, hogy egy 210 lóer?s, vélhet?en kétrotoros blokk hajtson Norton versenymotort. Az igazán jól értesültek 2011-es TT-debütálásról és majdani szériagyártásról pusmognak.

Körbe, körbe, karikába

Munka persze szinte eszel?sen sok lesz ezzel az egésszel, de a forgódugattyús blokkban rejl?, viszonylag alacsony lökettérfogat mellett elérhet? helyenként b?dületes teljesítmény elég komoly érv a projekt létjogosultsága mellett. A legutóbbi TT-n érdekelt Norton 600 köbcentisként 190 LE feletti teljesítményt produkált. Persze nehézségek és úgymond ellenérvek is akadnak (kezdve mindjárt a magas fogyasztással). Mindenesetre várjuk a híreket, [mi] mást is tehetnénk…

ugrás fel