Egy Superstock-ban eltöltött év után a KTM, az eredeti terveknek megfelel?en a Superbike-ba készíti az RC8-at. Egyel?re a német bajnokságba, aztán jöhet a következ? szint. Az STK világkupán fiatal versenyz?kkel és egy gyakorlatilag szériamotorral indultak, az 1.200-as lökettérfogatot el sem ér? blokkal. Az egyetlen cél az volt, hogy tapasztalatot szerezzenek és megvessék az alapjait egy versenyképes motornak.
Persze, az IDM nem a világbajnokság, de akkor is SBK, és ez katalizátorként szolgálhat a további fejl?déshez csapatszinten. Logisztikailag pedig maga a tökély, Mattighofen bázissal. Az ’emberanyag’ is kiváló: Stefan Nebel egyike a legtehetségesebbnek tartott német versenyz?knek, háromszoros bajnok otthon, ráadásul évek óta bedolgozója a narancsüzemnek, tesztpilótája magának az RC8-nak is, amit ennélfogva meglehet?sen jól ismer. Csapattársa a belga Didier Vankeymulen, akit szintén nem kell noszogatni, hogy húzza már a gázt. Stock világkupa-gy?ztes 2005-ben, a Supersportban top tizes tudott lenni. A KTM tehát nemcsak fejl?dgetni szeretne, hanem pilótaválasztása révén egyb?l megcélozza az összetett fels?házát.
A gyári csapat székhelye Németországban lesz, ezt egy az egyben a KTM irányítja. Létrehoznak ezzel párhuzamosan egy fejlesztési elitosztagot is, amely a párhuzamos tervezés jegyében tesztelési feladatokat lát el, hogy szezon közben érkezhessenek az újdonságok. Az RC8 R SBK jel? gépezet már bemutatkozott Valenciában, az ugyancsak lényegében szériamotor volt, 180 lóer?s, kittes er?forrással. A kiélezett német bajnokságban a védekezéshez (vagy a támadáshoz) annál többre lesz szükség, de április 24-ig, a lausitzringi szezonnyitóig még sok víz lefolyik a Dunán.
Legutóbbi hozzászólások