A szóban forgó Ducati nem az egyetlen vitás kérdés, ami a 2006-os bajnokság alatt vet?dött föl. Nagy egyeztetés volt a menettartást elektronikusan szabályozó kipörgésgátló technológia körül, amelyet a Honda próbált törvényen kívül helyezni, mivel a Fireblade-en nem alkalmaztak ilyen rendszert. Azt kértük a gyáraktól és a FIM-t?l is, hogy akkor állapodjunk meg, hányadán is állunk ezzel a kérdéssel. Szerintem egy minden motorhoz homologizált traction contorol kit elfogadása a megoldás, persze észszer? és pontos fels? költséghatár mellett. Különben meg azt hiszem, hogy ezek a szabályok nem is szükségesek, hiszen néhány év leforgása alatt a traction control nagy valószín?séggel szériafelszerelés lesz az országúti sportmotorokon. Idén a Ducati el?nyben volt e téren, mert nagyobbak a hardver- és szoftverismeretei, de jöv?re ez a tudomány már sokkal jobban el fog terjedni: mára minden gyár kikísérletezte a maga rendszerét, ami kiegyenlíti a teljesítményeket.’
Gumik: sziklaszilárdnak t?nik a Pirelli pozíciója
A Superbike másodvirágzásának egyik f? letéteményese a monogomma-szabály bevezetése volt, és maga a Pirelli, amely egy kezdetben igen vitatott és bizonytalan kimenet? iniciatívát egy mindenki számára kiváló és elismert szolgáltatássá volt képes fölfejleszteni (ebb?l aztán hatalmasat épült-szépült az olasz gumigyár imázsa, teljesen megérdemelten). De lehetséges volna, hogy az összes többi gumis végleg eltávolodott a Superbike-tól? Tényleg nem érdekli ?ket a részvétel többé? A tévében nézik a versenyeket?
‘Persze, hogy vannak érdekl?d?k’ így Flammini. ‘A gond itt csak az, hogy a Pirelli az utóbbi években fantasztikus munkát végzett. Nemcsak a gumiellátásban, de az egész szolgáltatás megszervezésében. Ha ezt helyettesítenünk kellene, el?bb meg kéne gy?z?dnünk arról, hogy az új partner legalább ennyire jól tudná csinálni. Az pedig nem volna egyszer?. 2007-ben a Pirelli még velünk lesz, az biztos, mint exkluzív beszállító, és remélem, még utána is. Én hiszek az egygumis bajnokságban, nem abban, hogy ez lenne az egyetlen megoldás, de pillanatnyilag ez a legjobb.’
Hova tovább, SSP, STK?
A Superbike nagy sikere egy kissé háttérbe szorította a Supersport bajnokságot, amely számára a 2005-’06-os bajnokságok alatt nyilvánvalóvá vát, hogy valami hasonló feltámadásra volna szükség, mint amit az ezres osztály produkált 2004 után. ‘Véleményem szerint hozzá kéne nyúlni a Supersport szabályrendszeréhez és javítani kéne rajta. Ezt meg is fogjuk tenni, miután rendberaktuk a Superbike-ot. Ezt úgy kell megcsinálnunk, hogy az SSP ne csak a saját, elszigetelt világában létezzen, hanem legyen egy természetes áramlási folyamat az SBK felé.’
Idén a Superstock 1000 is csodálatos versenyekkel kényeztette a közönséget, izgalmakban egészen a zárásig b?velkedett a széria: az MV utolsó leheletéig küzdött a japánokkal. Jöv?re a hírek szerint beszáll a Ducati is (az 1.098-cal), ami tovább lendít a sorozat sportértékén. A f?menedzser szerint az STK-ra mégsem úgy kell tekinteni, mint márkaharcok porondjára, hanem mint egyfajta ifjúsági világbajnokságra. Ez a Stock 1000 vb küldetése és hivatása: fejl?dési, növekedési lehet?ség pályájukat kezd? pilótáknak, ezen a szinten minimálisnak mondható költségek mellett. És ennek így is kell maradnia: a márkák érdeke is ezt kívánja.
Legutóbbi hozzászólások