EST. 2002

A Suzuki 2005-ös éve Magyarországon

A négy nagy japán import?r közül a Suzuki maradt a végére, no nem a ranglistahelyezés miatt, hanem egyéb elfoglaltságaink miatt csak most tudtuk összehozni a beszélgetést. Csapjunk is bele a közepébe!

Azt már több forrásból is hallottam, hogy nagy meglepetésre a GSXR1000-esb?l vásároltak tavaly a legtöbbet. A többi motornak milyenek lettek az eladási számai?

– Már ötödik éve ?rizzük piacvezet? pozíciónkat, bár sajnálatos módon csökkentek az eladásaink a 2004-es, kiemelked?en jó évhez képest. Klasszikusan nagymotorokból adtuk el a legtöbbet idén is, mivel kis kategóriájú motorjaink most nem nagyon vannak, mert a gyár megszüntetett néhány 50-125 kcm -es modellt. Arra, hogy a legdrágább motor legyen a legnépszer?bb, gondolni sem mertünk volna, mert inkább az 1-2 millió forint közötti kategória szokott fogyni a legjobban.

Hogy egy kicsit hiányos a modellpaletta, azt már biztos tudják a gyárban is, de mit mondnak?

– Ez a többi európai piacon is probléma, és kaptunk ígéretet, hogy még ez évben b?vülni fog a választék . De hogy ne csak panaszkodjunk az 1000-esen kívül a DL 650-es, az SV-k a DR-Z és a GS 500 is szép számmal fogyott. A DR-Z most már háromféle változatban kapható, így vált még népszer?bbé a piacon.

Megint év vége felé kezdték el vinni a DRZ-ket, úgy mint 2004-ben?

Igen, ?szt?l volt egy kis élénkülés, de az inkább jellemz?, hogy évszaktól függ, hogy melyiket vásárolják jobban, év elején inkább a supermoto, az „S-es” DR-Z ment, míg év vége felé az endurók fogytak jobban. Terjed az a szokás, hogy akinek túra vagy sport motorja van, az télen, hogy csillapítsa valahogy fájdalmát a kiesett motoros kilométerek száma miatt, beújít egy-egy endurót vagy quadot a másik motorja mellé. Mondjuk a regisztrálhatatlanság év elején elég nagy pofont adott a quad eladásoknak, de ahogy tudomásul vették az emberek, hogy ez végleges döntés a jogszabály-alkotók részér?l, nem vártak tovább és elkezdték újból vásárolni a quadokat. Mondjuk néhány európai piacon, már megoldották ezt a problémát, de nálunk még mindig falakba ütközik ez a fajta regisztráció. Pedig jogos igény lehetne erre, mert egyik terepr?l a másikra eljutni nem olyan egyszer? közút használata nélkül, ha valakinek éppen nincs egy utánfutója, vagy egy kisbusza, amin szállíthatná négykerek?jét.

2006?

Olyan modelljeink lesznek, amik a sikerkategóriákban érkeznek. Gondolok itt például a GSR 600 és a GSX-R 600, 750 modellekre. A 750-es a Suzukinak a szíve csücske, ezt most próbáljuk közelebb hozni árban a 600-as kategóriához. Ez még mindig egy ideális kompromisszum a 600-as és az ezres kategória között, a 600-as tömegét, kezelhet?ségét kombinálja az ezreshez közeli teljesítménnyel . A GSR a B-King koncepció megvalósulása. Szerencsére megvalósult, és a 100 lóer?s teljesítményével nagyon népszer? lesz ez a naked motor. Ezt már a rengeteg el?rendelés is bizonyítja, és január végén már üzletekben lesz a motor. A GSX-R- ek március körül várhatóak. Lesz egy új 1.800 köbcentis chopperünk is, amit?l sokat várunk, f?leg az ára miatt, mert 3 millió forint alatt tudtuk tartani. Magyarországon, Európával ellentétben még van egy elég nagy chopper vásárló kör is, akiket szeretnénk kiszolgálni ezzel az új modellel.

A tavalyi évetek (is) elég sikeresnek mondható sport szempontból! Ez minek köszönhet??

Megpróbáljuk a profizmust elültetni ebben a témában. Technikai és megjelenési értelemben is. Mi is úgy gondoljuk, hogy ez egy sikeres ága volt a reklámaktivitásunknak, nagyon sokba került ugyan, de ezzel nem panaszkodni akarok, mert a GSX-R modelljeink pont ett?l sikeresek. Hiszünk abban, hogy a GSX-R sorozat technológiája, teljesítménye kihat ez egész márkára, ezért a Team Suzuki továbbra is m?ködni fog. Lesz egy új sorozat is, amit teljesen egyforma motorokkal bonyolítunk. Ez lesz a DemokRace. Ennek az a lényege, hogy a motorversenyzést megpróbáljuk minél közelebb vinni a vásárlóinkhoz. Ha valaki ambíciót érez a versenyzéshez és van némi anyagi háttere, vagy megszerzi egy márkakereskedésünk támogatását, akkor kis anyagi ráfordítással tud egész évben versenyezni. Ehhez a team Suzuki nagyon sok segítséget ad, az alkatrészekt?l kezdve a gumikon keresztül a szolgáltatásokig mindent. Mi azt szeretnénk els?sorban, hogy a dealereik élnének ezzel a lehet?séggel, de a legfontosabb az, hogy egy jó hangulatú versenyz?i csapat alakuljon ki! Ez az utánpótlás nevelésére is jótékonyan ki fog hatni, és végre a pályák körül az élet meg fog pezsdülni.

Van egy motokrossz ága is a Team Suzukinak, ezt gy?ri márkakeresked?nk, Papp Ern? úr tartja kézben. Itt is lesznek változások a csapaton belül, például Tóth Ádám supermotózni fog. A legfontosabb, hogy Németh Kornél a német- és a Világbajnokságon indul idén is Suzuki színekben. T?le egyébként rengeteg segítséget kapunk, az utánpótlásnevelés terén.

Úgy hallottam, hogy a Full-Gas idén nagyon komolyan veszi a versenysportot.

Igen. Ez Erd?s Tamás és lelkes csapata érdeme, de mi megpróbálunk nagyon komolyan mögéjük állni, mert évek óta nagyon sokat tesznek le a magyar motorsport asztalára. Most nagy fába vágták a fejszéjüket, mert Kispataki Viktornak két superbike motort építenek.

Kíváncsian várjuk, a 2006-os történéseket és a versenybeszámolókat! Köszönöm a beszélgetést, és további sok sikert kívánok!

Benk? Zsolt

ugrás fel