EST. 2002

A Szelíd Motorosok örök mítosza

A címnek eredetileg semmi köze sem volt a motorozáshoz, az ‘easy ride’
(könny? menet) kifejezés a déli államokban a helyi prostikkal folytatott kalandot
hivatott szalonképessé tenni a helybeliek szóhasználatában. Peter Fonda és Dennis
Hooper szerint a korabeli Amerikában az emberek a szabadságot ‘könny? menetekre’
cserélték, azaz prostitulálódtak. Ezzel szemben az ? ‘szelíd motorosaik’
(Easy Riders) jellemtelen fogyasztók helyett súlyos figurák voltak, akik könnyen
szabadok tudtak lenni.

Azok az emberek, akik Billy-t és Wyatt-öt a filmben agyonl?tték, az amerikai
átlagembereket szimbolizálták. Nem a motorok tankjába rejtett drog miatt l?ttek,
hanem mert nem szerették a csavargó motorosokat. És hogy mennyire valós problémát
feszegetett a film ezzel a végkifejlettel, mi sem bizonyítja jobban, mint a
forgatás körülményei. Fonda és Hooper a film készítése közben épp úgy támadások
kereszttüzébe került, mint a két szerepl?, akiket játszottak. Ekkor már tudatosan
arra törekedtek, hogy a film azokat a viszonyokat tükrözze vissza a mozi néz?k
felé, amelyben készült, amelyet a filmben a rendszeret? amerikai polgárok könyörtelen
világaként igyekeztek ábrázolni. George Hanson-ra (Jack Nickolson), az egykor
köztiszteletnek örvend? ügyvédre, aki hátat fordított Amerikának, és a két h?s
mellé szeg?dött, szintén halál várt.

A film mentét a forgatás élményei alakították, nappal forgattak, éjjel a következ?
napot tervezték. Nem volt forgatókönyv, de mindig ott volt a leny?göz? táj,
és a mellékszerepeket helyi lakosokra bízták. Az élmények vezették a film útját,
amely a ‘Born to be wild’ zenéjével tömegeket ajándékozott meg egy
új élménnyel, amin kés?bb motorosok nemzedékei n?ttek fel.

ugrás fel