EST. 2002

A Team Hungary Toth hétvégéje Phillip Islanden

Ifjabb Tóth Imre és Német Balázs, két fiatal hazánk fia igencsak tisztességesen helyt állt a 2011-es Supersport vb els? versenyén az ausztrál tengerparton, ezt büszkén mondhatjuk, f?leg ha figyelembe vesszük, hogy a motorok milyen kés?n készültek el; hogy Imi és Balázs a hét eleji teszten ülhettek el?ször „igazi” versenymotorjaikra.

Balázséról ráadásul már az els? tesztnapon lefáradt a kábelköteg, olyat pedig, ami egy szupersportolóra kell, még a pénteki els? szabadedzésre sem tudtak szerezni, így Németh kénytelen volt széria CBR kábelezéssel motorozni aznap – rendre a 26. helyen landolt pénteken szerencsétlenségére (ideje: 1’39, 479), míg Imi a 21. lett 1’37,666-del.

A Team Hungary Toth hétvégéje Phillip Islanden

Németh Balázs és Tóth Imre a Supersport világbajnokságon!
Klikk a képekre, galéria nyílik!

Imre szenior fáradhatatlansága szombatra azonban megszülte a HRC kábelköteget (many thanks to Honda Australia!), így az éles kvalin már majdnem minden rendben volt Balázs és Imi motorjával. Németh #38-as Hondáján a hátsó rugóstagra panaszkodott, pontosabban a hátulja pumpált neki, amit?l a Pirellik is jobban koptak, plusz Imi is azzal a futóm?vel bajlódott, amir?l pénteken még elégedetten nyilatkozott.

A Team Hungary Toth hétvégéje Phillip Islanden

A Team Hungary Toth hétvégéje Phillip Islanden

A piros-fehér-zöld dekor is csak az utolsó pillanatban készült el.

Ifj. Tóth #10-es CBR-én egy teljesen új csillapító „cartridge” kitet használnak a futóm?ben, ami sok fejtörést okozott: „pár kör után teljesen megváltozott” els? és hátsó csillapításra panaszkodott Imi. Az Öhlins helyi er?i kezelésbe vették mindkét Hondát, a végeredményr?l végül nem nyilatkoztak ifjaink, de sokat mondó, hogy a szombati kvalifikációs edzésen mindketten kurtítani tudták köreik hosszát: Imi 1’37,631 (23. rajthely), Balázs 1’38,404-del indult a 24. helyr?l.

motorinfo

Imi a Lukey Heights tetején.

De lehetne ez jobb is, mindenki ezt mondja, még a csapat is, akik zéró tesztlehet?séggel álltak fel a 2011-es rajtrácsra. „Legalább egy hónappal el vagyunk maradva a felkészüléssel, mert sajnos a körülmények nem tették lehet?vé, hogy hamarabb belevágjunk a motorépítésbe és a tesztelésbe.” – mondta id. Tóth Imre csapatf?nök a futamot megel?z?en. „Ez meglátszik az eredményeken, de a futam holnap lesz, még bármi megtörténhet, a csapat bízik a pontszerzésben! Úgy gondolom viszont, hogy minden gond ellenére jól haladunk és a doningtoni futamra minden rendben lesz!”

motorinfo

motorinfo

Balázs f?szerel?je Végh Jana, többek között többszörös nemzeti Superbike bajnokunk – sapkájáról könny? kiszúrni.

Magyarul a csapat roppant hendikeppel küzd, és nem csak az elejében tanyázó csapatok büdzséjéhez képest. A versenypályán, az éles technikával megtett tesztkilométereket nem lehet mással helyettesíteni, és lehet akármilyen jó a dán és a magyar tuninggéniuszok által felkészített két motor, Imi és Balázs fenekéb?l hiányoznak a kilométerek a mez?ny összes többi fenekéhez képest.

motorinfo

De pont ezért szép a vasárnapi eredmény, az a bizonyos három pont. Persze, kellett ehhez néhány hihetetlen, szokatlan és szerencsétlen hátsó defekt (a boxpletykák szerint a konténerekben tárolt, és így hatalmas h?ingadozásnak kitett gumik légzáró karimája mondta be az unalmast), meg egy-két hiba az elöl men?k részér?l is, de ahogy Valentino Rossi mondta Casey Stonernek közvetlenül az emlékezetes, 2008-as laguna secai zúzda után: „That’s racing Casey!”, és ugyanez igaz mondjuk Chaz Davies-re is. Az ? hibája kellett Imi pontjához, nem titok ez, s?t ez a poén; hogy Tóth a motoron maradt, ellentétben sokakkal.

A rajt egyébként nem sikerült túl jól Iminek, bezzeg képes volt a 21. helyen fordulni az els? mért ponton, míg a kezdeti tumultusban az egyik versenyz? er?set nem fékezett el?tte, mire Imi egy bukást elkerülend?, kénytelen volt f?re navigálni Hondáját. Ezzel a man?verrel két helyezést esett vissza, a második körben már csak a 23. helyen állt.

motorinfo

Németh Balázs ezzel szemben megtalálta a kiskaput, kimaradt a dzsumbujból, a 20. helyen lépte át a célvonalat els? vébés körében. Ezután kvázi zavartalanul róhatta a köröket, kit?n? rajtjának köszönhet?en egyb?l öt hellyel el?rébb, mint ahonnan indult. Mint elmondták, Imi és Balázs eltér? stratégiát választottak a versenyen: Németh inkább a biztonságra törekedett, hiszen a hétvégén igencsak betegesked? technikával mindenképpen a futam befejezését t?zte ki céljául, míg Imi folyamatosan küzdött a minél jobb körid?kért. A vége pedig már történelem, ugye.

motorinfo

motorinfo

„Mindenképpen pozitív szezonkezdés ez nekünk, f?leg, ha az elmúlt hét rengeteg kellemetlenségét nézzük, és azt, hogy legalább egy hónapos felkészültségi hátránnyal és szezon el?tti tesztek nélkül értük el ezt az eredményt. – nyilatkozta id. Tóth Imre csapatf?nök a futam után. „Balázs tíz, Imi pedig nyolc hellyel el?rébb végzett, mint ahonnan rajtoltak és mindketten pontszerz?k! Jobbat nem is remélhettünk, bár szerintem, ha Imi az elején nem kényszerül ki a f?re, és nagyobb iramban el tud indulni, akkor talán ott lett volna a 11-12. helyeken.”

motorinfo

„De nem vagyunk telhetetlenek, nagyon örülünk, hogy mindkét fiú pontot kapott,” – tette hozzá id. Tóth – „Balázs el?tt pedig le a kalappal, hogy ennyi gond ellenére így tudott koncentrálni! Ígérem neki, hogy Doningtonra minden rendben lesz a motorjával, de sajnos itt Ausztráliában nagyon nehéz volt „el?varázsolnunk” a hiányzó alkatrészeket. A csapattal maximálisan elégedett vagyok, a szerel?ink fáradságos munkájának is köszönhet?, hogy ilyen jól alakult ez a mai nap és remélem végre egy szerencsés év áll majd el?ttünk!”

A srácok egyel?re nem meséltek semmit versenyélményeikr?l, de id. Imre által is megemlített március 27-i második futamig, Doningtonig, Európa Nagydíjáig még felkeressük ?ket… addig is hajrá magyarok!

ugrás fel