A tavalyi ’kulcscsont tör?s-döcög?s’, anyagi és (ez által) technikai nehézségekben gazdag, eredményekben azonban igen szegény szezon után kevesen remélték, hogy a Racing Team Toth megújulhat, egyáltalán elindulhat a világbajnokságon.
A csapat atyja és egyben leger?sebb motorja, id. Tóth Imre azonban ismét nagyot álmodott! És nemhogy vissza, mind inkább hatalmasat lépve el?re ismét ott van a VB-n, méghozzá a legnagyobbak között, a Superbike kategóriában. Mindezt két magyar versenyz?vel és a mez?nyben szinte egyedülálló módon, BMW motorokkal.
Ez már alapból hatalmas teljesítmény! Innent?l azonban a versenyz?kre, Tóth Imire és az újoncként debütáló, ámde nagy tehetségnek tartott Sebestyén Petire szegez?dik a figyelem, mostantól nekik kell a 2014-es szezon 14 futamán helyt állni, és bizonyítani! Természetesen ez csak megfelel? technikai háttér és szakavatott szerel?k mellett lehetséges. A szerel?k – a korábbi évekhez hasonlóan- mind magyarok. Imi megszokott csapatához két új magyar és egy német tag csatlakozott. Honfitársaink Peti motorjáért lesznek a felel?sek, míg az egyenesen a BMW f?hadiszállásáról, Münchenb?l érkezett kolléga mindkét motor telemetriájának mestere lesz. Reméljük, minél nagyobb sikerrel!
A hétf?i és keddi hivatalos tesztnapokkal – mondhatni – megkezd?dött az Superbike Világbajnokság 2014-es szezonja, ám az igazi nyitány a pénteki els? szabadedzés lesz! Mint azt már a korábbi években megszokhattuk, Ausztráliával indul a versenynaptár, melybe idén egy – még a GP-r?l – ismer?s és kedvelt helyszín is becsatlakozott: a malájziai, Sepang aszfaltcsík. Új helyszínként a dél-afrikai Phakisa pálya érkezett, a november 2-ra kit?zött záró-futam koordinátáit pedig még homály fedi. No de ne szaladjunk ennyire el?re, inkább térjünk vissza a kenguruk földjére, ahol a BMW Team Toth színeiben Tóth Imi és Sebestyén Peti idén el?ször pattant motorra, a mindkettejük számára újnak számító ezres géposztályban. Az istálló újonca, Peti nyilatkozott el?ször:
„Hatalmas reményekkel indultam útnak Ausztrália felé. Számomra még nem kezd?dött ilyen korán a szezon, és hirtelen is jött az egész, szinte el sem hittem, amíg ki nem gurultam a pályára hétf?n. Idén el?ször van biztos helyem egy profi csapatban, ráadásul egyb?l a Superbike-ban! A csapat nagyon tetszik, és nagyon jól érzem magam velük, felszabadult a hangulat. Nyilván izgultam az ezres kategória miatt, mert most derül ki, ráadásul élesben, hogy ez hogy fekszik majd nekem. Két alkategóriára osztották a legnagyobb géposztályt, melyb?l én az EVO kategóriában indulok. Jöv?re már csak EVO lesz, melynek lényege, hogy a blokkhoz nem lehet nyúlni és az elektronika is korlátozva van, tehát kiegyenlítettebb lesz a mez?ny, a párharc. Sajnos nem volt lehet?ségünk tesztelni, úgyhogy több hónapos kihagyás után, hétf?n szálltam el?ször nyeregbe. Mindemellett, teljesen új számomra az ezres gép és az ausztrál pálya is.
Ennek ellenére már az els? körökben nagyon élveztem az egészet! A pálya nagyon tetszik, jó kis lendületes pálya, de nyilván még meg kell szoknom, f?leg ezzel a motorral. Pár bemelegít? körrel kezdtünk, hogy megnézzük, hogy minden a helyén van-e. Egy rövid boxkiállás – ami alatt igazítottunk egy-két apróságon – és egy lassabb kör után elkezdtem komolyabb tempóra kapcsolni. Illetve elkezdtem volna, mert a második kanyarnál, a bemenetnél 4. sebességfokozatból kapcsoltam volna 3-asba, de nem váltott vissza, így üresben gurultam. A kanyart így bevenni már nem tudtam, ezért felállítottam a BMW-t és kigurultam egyenesen a f?re. Ott bezzeg bevette a 3-at, és a füvön keresztbe állt a motorom. Én elég szerencsétlenül repültem le róla, minek következtében – sajnos már nem el?ször – kiugrott a bal vállam. Ezt a klinikán rendbe tették, de a teszt itt számomra befejez?dött. Pénteken orvosi konzílium dönt arról, hogy nekifuthatok-e életem els? Superbike VB futamának. Addig fásli és pihentetés, ’nameg’ az autogén tréning. Nagyon remélem, hogy rendbe jövök annyira, hogy rajthoz tudjak állni!”
Tóth Imi is még csak most ismerkedik az új géposztállyal és az új motorral, de „öreg róka” és biztos motoros lévén, ? nem ’ellen?rizte’ közelebbr?l a Phillip Island-i aszfaltcsík bukóterét. „Végre elkezd?dött ez a szezon is! Bár el?ször mentem ezzel a motorral, egyb?l nagyon élvezetes feelinget adott. F?leg ezen a pályán mert ez egy elég gyors pálya. Szerencsére összeállt alattunk technika, amin rengeteget dolgoztunk! Úgy érzem jól sikerült a két napos edzés. Az els? nap volt némi problémám a váltóelektronikával, de a végére azt is sikerült megoldani. Gyakorolni kell, minél többet menni, hogy meglegyenek a fék- és gázadási pontok.
Összességében azt gondolom, hogy egy hasznos teszten vagyunk túl. Petit sajnálom persze, hogy nem tudott végigmenni és remélem, hogy péntekre rendben lesz! A mi tesztünk jól alakult, igazából a legfontosabb az volt, hogy minél többet, minél több kilométert menjek. Ennek eleget tettünk, annyit mentem amennyit csak bírtam.
Elég fárasztó ez a kategória, f?leg úgy, hogy a tavalyi szezonzáró futam óta nem ültem versenygépen. A végén is egész jó id?ket mentem, de még tanulnom kell ezt a motort. Teljesen más ezzel a technikával. Biztos, hogy nem lesz egyszer? dolgunk, de úgy gondolom, hogy – lépésr?l-lépésre ugyan, de – jó irányban haladunk. Remélem, hogy a futamhétvégén a másik blokkal – Imi az edzéseken EVO blokkal megy – a szerk. – gyorsabbak tudunk lenni, be tudok majd bújni tapasztaltabb versenyz? mögé, ellesni pár fogást! A futóm? nem volt rossz, de a keményebb blokkhoz majd hozzá kell állítani. Szeretnék mindenképpen közelebb kerülni az elejéhez, jelenleg ez a cél!”
Legutóbbi hozzászólások