EST. 2002

A tetovált lány és a CB350

„Kaptam egy hívást, hogy találkozzak David Fincher rendez?vel, megbeszélni pár motor-ötletet az új filmjéhez.” Kezdi történetét Justin, a Los Angeles-i csapat alapítója. „Rögtön megvettem mind a három Larsson könyvet és három nap alatt el is olvastam. Lisbeth Salander karaktere gyilkos.  Ahogy olvastam a könyveket egyre inkább úgy éreztem, hogy Lisbeth motorja amolyan limitált költségvetés? huszonévesek bringája. Nem hiszem, hogy egy drága, új motor illene hozzá, sokkal inkább egy régebbi, személyre szabott gép.”

Eredetileg a producerek modern motorban gondolkodtak. „Meg kellet gy?znöm Finchert hogy  egy épített klasszikus motor is van olyan megbízható, mint az újak. David semmit sem hagyott figyelmem kívül, tudta hogy egy lerobbant motor csúszást okozhat a forgatáson és több ezer dolláros kárt a stúdiónak.” Kell ötletének nem csak a rendez?k tetszését kellet elnyerni, technikailag is topon kellet lennie, bírnia a forgatás viszontagságait és a valóságban produkálni a regénybeli motoros kalandokat.

30 nap alatt kellet megtalálnia, megvennie és átépítenie három Honda CB 350-est a ’60-as évekb?l. „Keveset futott, teljesen gyári gépeket kerestem, felújított elektronikával és er?s motorral” A forgatókönyvben sok nagysebesség? jelenet, s?t havas terepmotorozás is van.  A filmes motorok napi több száz indítás-leállításnak vannak kitéve, ezért az önindítóval és az elektronikával semmi gond nem lehet.

Tehát Kell els?ként növelte az akkumulátordoboz méretét és nagyobb teljesítmény? akkumulátort használt. „A világítás mindig kiemelten fontos a Fincher filmekben, úgyhogy a gépeket HID fényszórókkal szereltük.  Minden fém elemet leszedtünk és elküldtük krómozásra és polírozásra.  Végül ott kötöttünk ki, hogy mindent kicseréltük nagyobb küll?s felnik, új kuplung, új fékek fékvezetékek, új kábelezés új karburátor…  a blokkot a f?tengelyig lecsupaszítottuk és kicseréltük a szelepeket és dugattyúkat. A tank vonalait újra rajzoltuk és lapos versenyülést tettünk fel klasszikus keszty? b?r borítással. El?ször egy motort kellet építenünk, hogy megkapjuk a végleges jóváhagyást Davidt?l, erre volt KB két hetünk” Fincher  rábólintott a koncepcióra így jöhetett még kett?, eközben Ronney Mara megkapta Lisbeth szerepét.

„Átküldték hozzám Rooney-t hogy megtanítsuk motorozni,” meséli Kell. „Életében nem ült még motoron, úgyhogy legel?lr?l kezdtük. Sok színészt tanítottam már meg motorozni, azt kell hogy mondjam Rooney a legjobbak között volt. Bátor és okos. Három nap alatt megcsináltunk mindent, amit majd kamera el?tt kell el?adnia 50 km/h sebességgel.”

„Az utolsó pár hét brutális volt, három átépítés egyszerre rengeteg tárgyalást és több száz dolláros számlákat jelent. Egy hónapon keresztül napi 16 órát voltunk a m?helyben hogy id?re elkészüljenek a gépek, az utolsó csavar meghúzása utáni napon már dobozban mentek a motorok Stockholmba a forgatásra.” Ma már ismét LA-ben vannak a Hondák és Kell sminkeli ?ket a következ? részre. 

ugrás fel