Idén viszontagságoktól mentes, de szokásosan hosszú útja volt a Racing Team Toth istálló tagjainak az Ausztrál nyárba. A magyar csapat 15-e péntek éjjel landolt Melbourne-ben. Innen még két órás autóút vezetett az ország déli részén húzódó félszigethez, ahol mesés környezetben terül el Phillip Island-i aszfaltcsík. Az évek óta szezonkezd? ausztrál futamot megel?z?en az idény els? hivatalos szezon el?tti tesztjén esnek át a versenyz?k. Az id?járásra szinte sosincs panasz (ha csak az nem, hogy már túl meleg van), hisz az ottani, nyári évszaknak megfelel?en gyönyör? napsütéses az id? és 30-38 fokos meleg a jellemz?.
A mai nappal tehát hivatalosan is kezdetét vette a Supersport Világbajnokság 2013-as szezonja. A Racing Team Toth istállója továbbra is két versenyz?t ’állít csatasorba’, továbbra is Honda CBR 600RR típusú versenygépek nyergében. Egyikük természetesen Tóth Imi, míg a tavalyi magyar csapattárs helyét idén egy tehetséges dán fiatal kaphatta meg. Alex Schacht még csak 19 éves és korábban a 600-as Superstock mez?nyében jeleskedett, melyet tavaly az összetett 4. helyen zárt. Alexnek tehát a mai nap volt az els? lehet?sége, hogy a Supersport VB versenyz?i között bizonyítson. Kissé pechesen indult a napja, mert rögtön az els? edzésen komoly technikai gondja akadt, így élete els? hivatalos supersport edzését a boxban ülve kellett eltöltenie. Egy cseppet sem szegte azonban kedvét az eset és a második edzésre koncentrált, ahol végül 46 kört tudott teljesíteni. A helyezés tekintetében még van mit javulnia, de elégedett a csapat, tekintettel arra, hogy újonc a mez?nyben!
„Nehéz nap volt ez a mai! Az els? edzés harmadik körében komoly problémánk adódott a motorommal, így kénytelen voltam kiállni. A másodikra orvosoltuk a bajt, így sikerült egy teljes edzést zárnom. El?ször motorozom ezen a pályán, ami amennyire szép, annyira nehéz is! Ma még a kánikula és az egyre er?söd? szél is megnehezítette a dolgunkat. De holnapra készen állunk, és ha a technika ördöge nem avatkozik közbe, úgy két teljes edzést szeretnék zárni, hogy minél jobban begyakoroljam, megtanuljam ezt az aszfaltcsíkot!” – nyilatkozta Alex a második edzést követ?en. Tóth Imi szezon el?tti tesztjét keresztül húzta (vagyis inkább keresztül fújta) a Portugál szél, ugyanis pont a lisszaboni légi közlekedést is megzavaró szélvihar idején tesztelt a csapat Portimaoban. Az els? napon így egyáltalán nem, a másodikon pedig csak rövid ideig körözhettek a pályán. Igazi, komoly tesztelésre tehát nem volt lehet?sége a csapat állandó magyar pilótájának. Ennek ellenére (szemben a több szezon el?tti teszten túlesett versenyz?kkel) er?sen kezdett, az els? edzésen a 12. helyen zárt. A második edzést piros zászlóval intették le, így már nem volt lehet?sége visszamenni a pályára az új féket kapott Hondával. A 15. lett.
„Az els? edzésem szerintem jól ment, de a célunk természetesen a további javítás volt. Új aszfaltot kapott a Phillip Island-i pálya, ami els? blikkre úgy t?nik, hogy nagyon tapad, közben pedig nem is annyira, hiszen még nem gumizta fel a VB mez?ny. Bizonyos szakaszokon elég nehéz megfogni az elejét, majdnem sikerült is összehoznom egy bukást, de végül megúsztam! Péntekre szerintem ezzel már nem lesz baj, addigra lesz elegend? gumi az aszfalton! Az id?eredmények jók, már reggel majdnem hoztam a legjobbamat. A második edzésen már iszonyú meleg volt. A hátsó fékemet kellett cserélni és pont mire kész lettünk, piros zászlóval intették le az edzést, így már nem tudtam visszamenni. Pedig a végét akartuk megnyomni új gumikkal. A tempónk jó, az megvan! Még a dán tuningos blokkal mentem, amit holnap tervezünk lecserélni a padon er?sebbnek mutatkozóra. Meglátjuk, hogy pályán is hozza-e majd az er?különbséget. Egyel?re tehát minden rendben van, futóm?vet próbálgattunk, jók a dolgok, úgyhogy menni kell!” – zárta Imi nyilatkozatát. A holnapi edzések két órásak lesznek és ugyan ebben az id?pontban, tehát (helyi id? szerint) 9- kor és 13:30-kor kezd?dnek majd.
EREDMÉNYEK:
1. edzés: 12. Tóth Imre
Alex Schacht – technikai hiba miatt nem edzett
2. edzés: 15. Tóth Imre
34. Alex Schacht
Legutóbbi hozzászólások