Ott tartunk, hogy a Superbike vb a motorsport Hamupip?kéjéb?l szép lassan a gyorsaságizók álmává változott át: miután kiderült, hogy Valentino Rossi vágyná a harcot Troy Baylisszel, a 250 bajnoka, Marco Simoncelli is átrándulna az SBK-ba két verseny erejéig. Itt a hangsúly a feltételes módon van: tényként közölte az Ausztrál és kérd?jellel a Katari Nagydíjon való indulást Supersic menedzsmentje…
A Flammini fivérek kapitánykodása alatt a szériabajnokság nagyon-nagyon men? lett. Már nem a GP-b?l kiöregedett, vagy ott nyerget nem lel? versenyz?k olvasztótégelye, nem B-terv, nem NBII, nem menekülési útvonal, nem nyugdíjasklub: az új valóságban egy felértékelt sorozatként tekint a szakma az SBK-ra, többen valami ‘robbanásszer?’ el?retörést várnak a 2009-es évadtól. Két új gyártó jelenik meg, a BMW és az Aprilia, akiknek ugyan még meg kell vívni a csatákat ahhoz, hogy eljöjjön a Kánaán – de ott vannak, meghozták a döntésüket, stratégiájukba illesztették a zuppabajkot, nyilván a ráfordítás-megtérülés arány alapos elemzése után. Ezt a színfalak mögött lejátszott meccset a Dorna és a MotoGP elvesztette, amib?l Ezpeletáéknak le kell vonniuk a megfelel? következtetéseket. Le is vonják.
Vagy legalábbis le kellene vonniuk, mert a ‘f?cirkusz’ paddockjában egyre több a kétked?: csapatf?nök, együttes és természetesen maguk a gyártók. Az asztalon elég sok akta hever: a frissen bevezetend? egygumis rendszert?l (ami az SBK-t annak idején kihúzta a csávából…) az elektronikai versenyfutás mederbe tereléséig a 250 hamvaiból kinöv? négyütem? Moto2-ig. Sok a kérdés.
És így érkezünk meg a Simoncelli-sztorihoz… szép lassan rájövünk arra is, hogy versenyezni szándékozni egy dolog, tényleg versenyezni meg egy másik. ‘Nem fog menni’ – vétóz Giampiero Sacchi, az Aprilia sportigazgatója, aki spanyolországi haciendájáról nyilatkozott a sajtónak, az ünepekre tekintettel. ‘Nem fog menni, mert rengeteg problémát kell megoldanunk el?bb. Használhatná a tesztcsapatunk RSV4-ét, de leginkább egy külön csapatra volna szüksége Marcónak… szóval, nehézkes. És ez nem az egyetlen gond.’
Hogy mik a további gondok, azt a források nem idézik, de azért van egypár ötletünk. Kézenfekv?, hogy Simoncelli indítása teret és lehet?séget venne el Max Biaggitól, aki ugye az Aprilia arca a Superbike-ban.
Azt azért leszögezhetjük, hogy sem Supersic átruccanása, sem a Rossi-Bayliss szupercsata nem tenne rosszat a sporteseményeknek. Maguk a gyárak és szponzoraik is érdekeltek, ne feledjük: a reklámérték-növekmény, ugye…
Legutóbbi hozzászólások