EST. 2002

A Yamaha is az SBK-ban

Egyel?re nem hivatalos a hír, de már majdnem az, lévén
hogy a tárgyalások végs? szakaszba értek. A Yamaha, tervei szerint legalább
két R1-et állít hadrendbe, melyeket a (jelenleg a Supersportban érdekelt) Team
Yamaha Italia készít majd fel a futamokra. A konstrukció ez esetben ugyanaz,
mint a Honda-Ten Kate vagy a Kawasaki-PSG-1 viszonylatban, vagyis japán anyagyár
köt frigyet európai csapattal.

Ami volt: A Yamaha nem fog hivatalosan versenyezni. A Yamaha egy fillért
nem fog az SBK-ba ölni.
A Yamaha nem fog fejleszteni, hacsak nem az R1 már
kapható kit-jét. Ez volt az álláspont a (nem is olyan távoli) múltban, a
jelen valósága azonban egészen más
.

A hír még nem hivatalos, ám minden bizonnyal az lesz az SBK-SS világbajnokság
utolsó el?tti, imolai felvonásán: a Yamaha mégis képviselteti magát a sorozatban,
méghozzá az egykori Belgarda csapattal együttm?ködésben
. És hogy milyen
pilótákkal?

A válasz kézenfekv?. Az SBK-ba vándorlással ugyanis megsz?nik a Yamaha Italia
tevékenysége a Supersport kategóriában
, ugyanakkor ott marad legalább
két igazolt játékos: Jurgen van den Goorbergh és Fabien Foret
. A holland
vitathatatlanul klasszis versenyz?, emlékezhetünk, jó eredményekkel futott az
500 GP-ben is annó. Ami a franciát illeti, ?t ismerve nem fog megijedni néhány
plusz lóer?t?l.

Noriyuki Haga leszerz?dtetése minden bizonnyal t?zbe hozná a japán drukkereket,
ám a dolog úgy áll, hogy Nitro nem megy a hangvillásokhoz: ennek els?sorban
pénzügyi okai vannak.

Ugyanakkor nem lehetetlen, hogy a két fiatal olasz fenegyerek, Vizziello
és Alfonsi egyike a csapathoz társul 2005-re
. ?k idén az R1-gyel uralták
a Superstock Európa-bajnokságot.

ugrás fel