EST. 2002

Akiken a jóárasítás sem segít

Szöveg: Petró Lajos

Tudja, hogy mennyibe kerülnek a motorkerékpárok Amerikában? Ha nem, akkor most klikk az alábbi linkekre, böngésszen egy darabig, és csak utána folytassa a cikk olvasását!

Az els?

A második

Ezek nem speciális oldalak, ezek nem nagyker-árak, tényleg ennyibe kerül egy motor odaát!

Egy példa érzékeltetésképpen. Az USÁ-ban a Kawasaki Concours 14 ABS azonos az Európában kapható Kawasaki GTR 1400-zal. Ez a túramotor itt is és ott is, árát tekintve egyaránt a Kawasaki modellpalettájának zászlóshajója. Ennek megfelel?en a GTR Magyarországon áfaval, regisztrációs adóval összesen négymillió forintba kerül. Ugyanakkor a Concours 14 Amerikában 13,800 dollárba, amit ha átváltunk akkor mintegy 2.470.000 forint jön ki! Odaát azonban adó, és kiszállítási költség nélkül adják meg az árakat. Ha a listaárhoz hozzáadjuk ezeket, akkor – függ?en attól, hogy melyik amerikai államban vennénk meg a motort – körülbelül 2.750.000 forint jön ki. Ezzel durván kétharmadába kerül a Concours 14 a GTR 1400-nak, így az amerikaiak pontosan ugyanazért 1,25 millióval kevesebbet fizetnek!

Mi ennek az oka?

Biztos nem az, hogy az amerikaiak kispénz?ek, és a piac ennyit enged. Ha az ottani árat a fizetések mértékének viszonyítjuk, akkor az körülbelül olyan, mintha a vadonatúj GTR-t mi itt 1 millió forintért kapnánk meg.

Nem lehet oka a különbségnek a szállítás költségeib?l adódó differencia sem. Egyrészt ez ma nagyobb mennyiségek szállítása esetén nem egy óriási tétel, másrészt például a Japánhoz még közelebb fekv? Ausztráliában is közel annyiba kerül a GTR, mint nálunk.

A képlet egyszer?bb: az amerikaiak nincsenek olyan brutálisan lekaszálva az adóval, mint mi!
Egy példa, hogy mi történik az öreg kontinensen. Egy barátom hozott egy sportmotort Amerikából. A motor megvétele után a szállítás teljes díja 800 USD-volt, amit még az USÁ-ban fizetett ki. A motor Hamburgba érkezett, ott vámoltatta. A vámon 100.000 forint körüli összeget fizetett. A vám egyébként 10% volt, az áfa pedig 19%. Amikor megérkezett Magyarországra a motor, a forgalomba helyezés, vizsgával együtt nagyjából egy újabb 100.000 volt. Végül a regadó 230.000 forint.

Nyílván százféle módja van a motor behozatalának, de körülbelül így alakulna az ár, ha a barátom ugyanabból az államból, Hamburgon keresztül, ugyanazokkal a feltételekkel a GTR 1400-at hozta volna:


Alapár (+USA tax és kiszállítás), 2.750.000
Szállítás, 142.000
Vám, 245.000
Áfa, 465.500
Forgalomba helyezés, 100.000
Regisztrációs adó, 230.000

Ez összesen 3.932.000 forint. Majdnem annyi, amennyibe Magyarországon kerül. És ezért kockázatot kell vállalnunk, intézkednünk kell, garanciális problémák lehetnek, nincs részletfizetés stb. Vagyis nem lehetünk túl okosak, ez van!

Akinek van érdekes sztorija, megfogadható tanácsa, jó tippje, okos észrevétele motorok behozatalával kapcsolatban, az alább a hozzászólásokban megoszthatja velünk. Ha hosszabb a történet, akkor küldje el a következ? e-mail címre: petro02@gmail.com, és a szerkesztett változatot közzétesszük. Hadd tanuljunk valamit!

ugrás fel