EST. 2002

Alen: asseni el?zetes

Eljött az a pillanat Imolában Gy?rfi Alen számára, amiért egy évvel ezel?tt nekikezdett a „négyütem? ezres kalandjának”. A tanulóévet követ?en a 2012-es szezont azonnal pontszerz?ként kezdte, és a megszerzett 12. hellyel azt is bizonyította a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?je, hogy ebben az évben már a középmez?ny elején kell vele számolni. Tavaly éppen Assenben kezdte meg a szereplését a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában, és most a legendás pályára visszatérve legalább az idénynyitón elért helyezését szeretné megismételni.

Györfi Alen egy évvel ezel?tt éppen Assenben kezdte meg szereplését a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában. Noha a kategória abszolút újoncaként vágott bele a nagy kalandba, abszolút odatette magát az els? szabadedzést?l kezdve, és a 26. rajthelyr?l indulva végül a 22. lett, miközben majdnem három és fél másodpercet javított – péntek délel?tt 1:45.295, míg a futamon 1:41.940 – vasárnapig a legjobb köridején. Az idei esztend?t azonnal pontszerz?ként zárta Imolában – a 12. hellyel 4 pontot szerzett –, és ezt a szereplését Assenben is szeretné megismételni.

„Az imolai futamot követ?en már nagyon vártam az asseni hétvégét. Már tudom, hogy ott van a helyem a pontszerz?k között, és azt is tudom, hogy innent?l kezdve nem is szeretném alábbadni ennél. Mindenképpen azt remélem, hogy a tavalyi adatok és az idei szezonra megtalált beállítások segítségével ezúttal is képes leszek az id?mér?n a legjobb 15 közé kerülni, és ha ez sikerül, akkor teljesülhet az álmom, és Assenból sem kell üres kézzel távoznom. Bízom abban, hogy az Imolában tapasztalt technikai gondok ezúttal elkerülnek majd” – fogalmazta meg elvárásait saját magával szemben a 22 éves motoros.

A csapattulajdonos is bízik abban, hogy folytatni tudja Alen az imolai formáját, hisz most már elvárás a pontszerzés a versenyz?vel szemben. Ám azzal azért ? is tisztában van, hogy vannak olyan tényez?k, amelyek megakadályozhatják a motoros újabb remek eredményét.

„Tisztában vagyok azzal, hogy az asseni futam teljesen más lesz, hisz itt nagyon rég motorozott Alen. Sajnos egyel?re a motoron semmilyen új fejlesztés nem lesz, ráadásul fejtörést okoz az egész csapatnak az új Pirelli abroncs, melynek magassága mind el?l, mind hátul megváltozott, és ez Alen stílusbeli fejl?dése és gyorsulása miatt is új beállításokat igényel majd. Az imolai pontszerzéssel egyébként Alen elérte azt, hogy a szerz?désünket véglegesítjük a támogatóinkkal, és ez számára biztosítja idén és az elkövetkez? években is a kiemelt szerepet. S?t, az asseni futamon elkezdjük a megbeszéléseket a 2013-as évadra, és nem titok, a futamon nyújtott teljesítménye Alennek dönt?en befolyásolhatja a megbeszélések kimenetelét” – árulta el Kelemen Krisztián.

A világbajnokság állása

1. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 25 pont, 2. Loris Baz (MRS, Kawasaki ZX-10R) 20, 3. Eddi La Marra  (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 16, 4. Markus Reiterberger (Team Alpha Racing, BMW S1000 RR) 13,… 12. Gy?rfi Alen (MetalCom-Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 4.

Assen (Hollandia)

A pálya neve: TT Circuit Assen

Pálya hossza: 4542 m

Pole pozíció: a pálya bal oldalán

Bal kanyarok száma: 11

Jobb kanyarok száma: 6

Irány: az óramutató járásával megegyez?

Célegyenes hossza: 560 m

Körrekord a Superstock 1000-es kategóriában: 1:39.050 – Sylvain Barrier (2011)

2011 – versenyben futott leggyorsabb kör: 1:39.050 – Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia Superstock)

2011 – pole pozíció: 1:39.208 – Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia Superstock)

2011 – verseny gy?ztese: Davide Giugliano – Althea Racing

Assen röviden

A szurkolók által a motorsportok katedrálisaként emlegetett Assenben az els? versenyt 1925-ben, a környékbeli falvakon keresztül – Borger, Schoonloo és Grolloo – rendezték meg, egy huszonnyolc és fél kilométer hosszú pályán. Az els? gy?ztes Piet van Wijngaarden volt egy 500 köbös Nortonnal. A következ? években a pálya vonalvezetésén változtattak, ám Assen életében az igazi áttörés 1955-ben következett be.

Az eredeti pálya közelében egy teljesen új, kifejezetten a gyorsasági-motoros világbajnokság mez?nyének számára épített ringet alakítottak ki. A pálya hossza kezdetben 7705 méter volt, ám mára ezt 4542 méteresre csökkentették. A legutolsó változatást két éve hajtották végre, amikor egy új sikánt helyeztek el a pályán.

A Superbike világbajnokság versenynaptárában 1992 óta állandó résztvev? Assen, ami annak fényében nem meglep?, hogy a „katedrális” az egyik legkedveltebb helyszínnek számít a motorosok körében. A kiváló tapadásnak, a rendkívül technikás vonalvezetésnek és a kiszámíthatatlan id?járásnak köszönhet?en biztosak lehetünk az izgalmas versenyekben.    

A TT Circuit Assen mintegy 100.000 néz? befogadására alkalmas – 47 ezer állóhely, míg 53 ezer ül?hely – versenypálya, ami az autóval érkez?ket egy körülbelül 60 hektáron elterül? parkoló várja. A pilóták biztonsága, mint mindenhol, így Assenben is kiemelten fontos, hiszen egy közel 30 kamerából álló zárt TV-rendszert építettek ki, ami biztosítja a verseny irányítóit, hogy semmir?l se maradhassanak le. A bokszutcában 34 garázs áll a pilóták és a csapatok rendelkezésére, míg a média számára fent tartott szobában 300-an foglalhatnak helyet. A versenyen körülbelül 400 alkalmazott (t?zoltók, operat?rök, marsallok, stb.) vesz részt, míg a versenyz?k és a néz?k orvosi ellátásáért közel 200-an felel?sök.

A hétvégi Superstock 1000-es asseni futam menetrendje

Április 20., péntek  

08.45-10.15: motorok technikai átvétele 

11.00-11.30: els? szabadedzés

14.45-15.15: els? id?mér? edzés

Április 21., szombat

09.00-09.30: második szabadedzés

17.05-17.35: második id?mér? edzés

Április 22., vasárnap

09.00-09.10: bemelegítés

10.30: verseny (13 kör – 59,046 Km)

A futamot az Eurosport2 közvetíti – vasárnap 10.45 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a Facebookon.

 

ugrás fel