Legutóbb a négy pontot ér? 12. helyen zárta a legendás brit Silverstone-ban az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának hetedik futamát Gy?rfi Alen, és ezzel összetettben a 14. pozícióban várja a folytatást. A több mint egy hónapos szünetet követ?en a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?je szeretné bizonyítani, hogy a tavalyi, meglehet?sen eredménytelen versenyt követ?en – amikor betegen ült motorra – ebben az évben pontszerz?ként zárna a Nürburgring aszfaltján.
Györfi Alen idei utolsó versenyén, a legendás brit pályán, Silverstone-ban folytatta korábbi bravúros szerepléseit – Imolában a 12., Monzában a 6., míg Aragonban és Brno-ban a 14. lett –, és a két pontot ér? 12. helyen fejezte be a futamot, így az összetettben a 22 pontjával a 14. pozícióban várja a folytatást. Több mint egy hónap hét telt el azóta, és igencsak motiváltan várja a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa a hétvégi, a németországi Nürburgringen rendezend? Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának nyolcadik futamát.
Tavaly a futamot az egész hétvégét uraló – egyedül a bemelegít? edzést elbukó – Davide Giugliano nyerte meg a Ducati nyergében. A 2012-es pontversenyt vezet? Eddi La Marra csak a tizenkettedik helyen végzett, míg idei legnagyobb riválisa, a francia Sylvain Barrier másodikként ért célba. A 11 körös versenyen Gy?rfi Alen a kell? tapasztalatok hiányában nem megfelel?en reagálta le például a változó id?járást, ráadásul egész hétvégén vírusfert?zéssel is küszködött, ám a versenyen még így is képes volt éppen két másodpercet javulni a pénteki id?mér?n elért id?höz képest, ám ez is csak a 22. helyhez volt elegend? (a 27. rajtkockából vághatott neki a futamnak). Mivel tavaly a beállítások terén is rossz útra tévedtek, így idén a pénteki szabadedzésen kell a lehet? legjobb beállítást megtalálni, hogy a 22 éves motoros folytathassa a pontgy?jtést. Ami biztos, idén nem gyógyszerekkel tele kell majd versenyeznie.
„Már vártam ezt a hétvégét, hiszen több mint négy hetet kihagytam, és már nagyon hiányzott a versenyzés, kell már a szervezetemnek az ilyenkor szokásos adrenalin-löket. Sajnos tavaly szinte mindenben hibáztunk ezen a legendás pályán, amiben csak hibázhattunk, éppen ezért semmilyen adat sem áll rendelkezésünkre, ami hasznos lehetne, maximum az, amit immár szeretnénk elkerülni. Pont olyan, mintha egy új pályára mennénk, és a pénteki szabadedzésen kell mindent megtenni azért, hogy a Hondán minél hamarabb megtaláljuk az ideális beállításokat. Ha ez sikerül, akkor attól kezdve nincs más dolgom, csak finomítani ezeken, hogy minél gyorsabb tudjak lenni” – fogalmazott Gy?rfi Alen.
A csapattulajdonos abban bízik, hogy a tavalyi eredménynél és teljesítménynél idén csak jobb jöhet. Kelemen Krisztián úgy érzi, ezúttal nem lesz gond, és ha versenyz?je újabb értékes bajnoki pontokkal távozhat majd a legendás pályáról.
„A tavalyi évben nem volt sok szerencsénk itt, talán most eljöhet a mi id?nk. Ebben a szezonban kézzel fogható Alen fejl?dése, így biztos vagyok abban, hogy harcban lesz a pontokért. Ez már elvárás vele szemben, és eddig szinte hiba nélkül megoldotta ezt a nehéz feladatot az eddigi versenyeken. Most lesz az idei évben a legnehezebb dolga neki és a csapatnak is, de bízom bennük, hisz egy célért, Alen pontszerzéséért dolgozunk mindannyian. Remélem, ezúttal sem hiába teszünk meg mindent” – ecsetelte Kelemen Krisztián.
Nürburgring (Németország)
Pálya hossza: 5137 m
Pole pozíció: a pálya bal oldalán
Bal kanyarok száma: 7
Jobb kanyarok száma: 9
Irány: az óramutató járásával megegyez?
Körrekord a Superstock 1000-es kategóriában: 1:58.763 – Davide Giugliano (2011)
2011 – versenyben futott leggyorsabb kör: 1:59.012 – Davide Giugliano (Althea Racing)
2011 – pole pozíció: 1:58.763 – Davide Giugliano (Althea Racing)
2011 – verseny gy?ztese: Davide Giugliano – Althea Racing
Nürburgring – röviden
A világ leghíresebb pályáinak egyike közé tartozik a hétvégi Superbike világbajnokság futamainak otthont adó Nürburgring. Az 1927. június 18-án megnyitott pálya körülbelül 8,1 millió márkából – mai árfolyamon körülbelül 27 millió euró – épült fel a németországi Eifel-hegyek közt. Az eredeti pálya, a legendás Nordschleife 22,5 kilométer hosszú volt, ám Niki Lauda 1976-os emlékezetes balesete után – ami ráébresztett az elavult biztonsági berendezésekre, valamint a 15 másodpercen belüli mentés biztosíthatatlanságára – 1984-re felépítették a mai modern versenypályát. A majd’ harminc év elteltével több modern lelátó, új bokszutca, média centrum, orvosi központ, óriáskivetít?k, szabadid?s- és üzleti központ épült. Nézzük, milyen a német ring a versenyz? szemével.
„A pálya három részb?l áll. A legendás Nordschleife, ami rendkívül nehéz és veszélyes, a ma már csak közútként használatban lév? Südschleife, és a mostani pálya. A start/célegyenes a pálya legmagasabb pontja (627,75 méter), míg a Mercedes-aréna a pálya egyik legnehezebb része, mivel rendkívül nehéz megtalálni az ideális ívet. A pálya legalsó pontja egy hajt?kanyar, amely a Müllenbach-hurok névre van elkeresztelve. A hétszeres F1-es világbajnokról, Michael Schumacherr?l nevezték el a Müllenbach utáni gyors bal-jobb kombinációt. A Warsteiner kanyar vezeti el a versenyz?ket a pálya leggyorsabb szakaszához, amit az Advan-Bogen névre keresztelt jobbos – a ring leggyorsabb kanyarja – tesz még izgalmasabbá. Miután a pilóták a végsebességhez közeli teljesítményt értek el, az NGK-sikán lassítja vissza ?ket, majd egy jobbos után következhet egy újabb kör a Nürburgringen” – vezetett végig a pályán Gy?rfi Alen.
Az idei futamon négy magyar motoros indul: Gy?rfi Alen (Superstock 1000), Talmácsi Gábor, ifjabb Tóth Imre és Németh Balázs (Supersport).
A hétvégi Superstock 1000-es nürburgringi futam menetrendje
Szeptember 7., péntek
08.45-10.15: motorok technikai átvétele
11.00-11.30: els? szabadedzés
14.45-15.15: els? id?mér? edzés
Várható id?járás: 20 °C (napos)
Szeptember 8., szombat
09.00-09.30: második szabadedzés
17.05-17.35: második id?mér? edzés
Várható id?járás: Szombat: 20 °C (felh?s)
Szeptember 9., vasárnap
09.00-09.10: bemelegítés
10.30: verseny (11 kör – 56.507 Km)
Várható id?járás: Vasárnap: 22 °C (napos)
A futamot az Eurosport 2 él?ben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.
A Superstock 1000-es bajnokság állása
1. Eddi La Marra (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 119 pont, 2. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 88, 3. Bryan Staring (Team Pedercini, Kawasaki ZX-10R) 86, 4. Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki, ZX-10R) 82, 5. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 67,… 14. Gy?rfi Alen (MetalCom-Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 22.
Legutóbbi hozzászólások