EST. 2002

Almeriában tesztelt a Tóth csapat

Bár a 2012-es szezonra versenyz?ink az egész télen keményen edzettek, az igazi felkészülés a mai napon kezd?dött a spanyolországi Almeria versenypályán, ahová tesztelni érkezett a Racing Team Toth. A csapat felépítése nem változott a tavalyi szezonhoz képest. Nem is volt ok a változtatásra, hiszen a Tóth Imre – Németh Balázs páros igencsak eredményesnek bizonyult az el?z? évben. Továbbra is Honda motorokkal állnak majd rajthoz a fiúk, melyeket két-két magyar szerel? és egy olasz telemetriás készít fel a futamokra. Az összeállítás tehát maradt, változás csak a csapat nevében és dizájnjában történt.

2012-t?l Racing Team Toth néven, elegáns kék-fehér színösszeállítással láthatjuk majd a Supersport600 mez?nyében Imit és Balut, akik továbbra is a 10-es és 38-as rajtszámmal versenyeznek majd. Céljuk a tavalyi 15. és 19. összetett helyezésük jelent?s megjavítása, így várhatólag gyakran t?nnek majd fel a mez?ny élvonalában kék-fehér paripáikkal. Ezt megalapozandó érkeztek tegnap a dél-spanyolországi Almeria aszfaltcsíkra, ahol a mai naptól rótták a köröket. Reggel 8 fok körüli h?mérséklet és szikrázó napsütés volt a pályán, ám 15 foknál így sem kúszott feljebb a h?mér? higanyszála. Az itthonihoz képest enyhe januári id?járás még így sem éppen optimális motoros id?, de ett?l eltekintve minden szempontból hasznos ez a teszt a magyar istálló versenyz?i számára.

Több technikai újítást is kipróbálhatnak, illetve mind Imi, mind Balu alig várta már, hogy a krosszozással telt téli id?szak után végre felpattanhassanak Hondáik nyergébe. Nagyjából 40 kört tettek meg mindketten. Imi 1.40.2, míg Balázs 1.41.5-ös legjobb körid?vel zárta a napot. Balázs számára még teljesen új a traction control, hiszen nem használta az el?z? szezonokban, így még ismerkednie kell a technikával. Iminél ma egy szenzorral volt némi probléma, mert hol visszajelzett, hol nem, de holnapra ezt orvosolják a szerel?k, mint ahogyan mindkét fiú új blokkot is kap. A pálya egyébként nagyon „gumigyilkos”, 14 kör után már cserélni kell a kerekeket. Nagy pozitívum, hogy az idei szezonban lehet?sége van a csapatnak a tesztelésre, hiszen az elmúlt két évben erre nem volt példa. Így Almeriában a technika tökéletesítésére, a hivatalos szezon el?tti ausztrál teszten pedig majd a legjobb id?eredmény elérésére fektethetik a hangsúlyt.

2. nap

A szezon el?tti teszt második napján mindkét fiú sikeres verseny-szimulációt motorozott. Ez azt jelenti, hogy 18 kört mentek egyhuzamban a t?lük telhet? legnagyobb iramban. Ennek célja, hogy versenyhelyzetben teszteljék a motorokat. Mind Imi, mind Balu Hondája jól muzsikált. Szerencsére a csapatnak sikerült egy keményebb keverék? gumit beszereznie, hiszen a tegnap használt puhább abroncs nem bírta volna a gy?r?dést.

Balázs legjobbja a szimuláció közben 1.39.0 volt, míg Imié 1.39.5, de utóbbi pilóta CBR-ének elektronikája még hiányos. Összességében pozitív tesztet zárt a Racing Team Toth. Balázs megszokta a traction control használatát, Imi pedig több újítást is tesztelt. Szerencsére bukás sem volt, így a blokkokon kívül nem vár másra felújítás. A következ? teszt már a tengerentúlon, az ausztáliai Phillip Island versenypályán lesz, ahova február 17-én, immáron felkészülten érkezik a csapat, hogy a 20-21-i teszten rész vehessen.

ugrás fel