EST. 2002

AMA SBK: Lelép a Kawasaki is

Lassan márkakupává korcsosul a tengerentúli gyorsasági motoros bajnokság. A Honda és a Buell (a DSB címvéd? gárda) után a Kawasaki is kivonta gyári er?forrásait a szériából. A nyolcvanas évek után a második fekete korszaka el?tt áll sorozat. Mat Mladin visszavonulásával pedig a maradék marketing értékét is elveszítette már a bajnokság!

Tegnap robbant a bomba, és szinte azonnal végigsöpört a szakmai médiumokon a rossz hír: nem lesznek gyári Kawasakik sem a 2010-es AMA SBK és DSB bajnokikon. Az ok persze ismert, a gazdasági válság.

“Mindig is tisztában voltunk azzal, hogy a versenysport elengedhetetlen része a piaci termelésnek, most azonban a gazdasági helyzet diktálja a szabályokat, és el kell fogadnunk azt, hogy nem áll rendelkezésünkre elég er?forrás a következ? évad teljesítéséhez.” – áll a Kawasaki USA közleményében.

Jamie Hacking (a fotón) és Roger Hayden maradt hoppon ezzel a döntéssel

A helyzet már csak azért is elszomorító, mert meghatározó szerepl?je volt a tengerentúli bajnokságnak az iwatai gyár. 20 bajnoki címet szereztek a Lime Zöld motorok, és olyan versenyz?k ülték meg a fenevadakat, mint Eddie Lawson, Wayne Rainey, Miguel Duhammel, Scott Russel, Eric Bostrom vagy a Hayden tesók.

“Természetesen ez nem jelent végleges távolmaradást a sporttól. Ha a piac kicsit helyre rázódik, újra át fogjuk értékelni a költségvetést, és lehet?ségeinkhez mérten újra szerepet vállalunk a versenysportban.”

Ez azt jelenti, hogy két gyártó maradt a gáton: a Suzuki és a Yamaha. A gazdasági elemzések szerint, azonban a fekete leves még hátra van! Szóval ne csodálkozzunk majd, ha egyre több ehhez hasonló hír jön velünk szembe a motoros portálokon. Ugye emlékeztek! A Yamaha a terepmotoros sorozatokból hátrált ki!

ugrás fel