EST. 2002

AMA sorozat: Átjáróház

Bár még a 2006-os esztend? derekán járunk, máris megkezd?dtek a spekulációk az amerikai motokrossz életben. Ha beigazolódnak a pletykák, akkor az egyik legnagyobb átigazolási hullámnak nézünk elébe.

450: Reed a Hondánál, Langston a Yamahánál

Az abszolút f?szerepl? a Honda gyári csapata. Mióta Ricky Carmichael elhagyta az alakulatot, még csak futamgy?zelemre sem futotta az aranyszárnyas márkának sem a motokrossz, sem pedig a szuperkrossz szériában, aminek már két éve. Nem csoda, hogy elege lett a világ legnagyobb motorkerékpár gyárának, hogy a legnagyobb piacán nem tud eredményeket felmutatni, ezért a pénz nem számít alapon, hosszú bevásárló listát írtak Tokióban.

A jelenlegi alakulat eddig nem muzsikált fényesen: már Travis Preston leszerz?dtetése is meglep? volt a gyár részér?l, hiszen a korábbi 125-ös nyugati sx bajnok a második vonalat képviseli. Ernesto Fonseca sem tudott kiugró eredményeket produkálni a nagykategóriában, ráadásul súlyosan megsérült a Costa Rica-i srác gerince, amiért már nem láthatjuk motorozni Ernie-t. Davi Millsaps felhozatala a nagykategóriába szerintem még korainak t?nhet, jóllehet szépen teljesít az mx szériában. Üt?képes versenyz?re van szüksége az aranyszárnyasoknak.

Reed 2004-ben AMA SX bajnok volt

Miután James Stewart szerz?dtetése kútba esett, Chad Reed megkörnyékezésével kavart nagy port a Honda. Reed 2002-es debütáló éve óta a hangvillás márkánál húzza a gázt, három szuperkrossz bajnoki címet gy?jtött be ezalatt. Logikus lépésnek t?nhet a Honda részér?l, bár azt nem tudni, hogy a gyár meg engedné-e az ausztrálnak, hogy csak szuperkrosszban induljon. Nathan Ramsey is szóba jött a vörösöknél, aki korábban három évet lehúzott már a csapatban komolyabb eredmények nélkül.

Ha a Reed-Honda frigy megköttetne, a hangvillások Grant Langstont ültetnék az egyik 450-esre, a másikra Nick Wey pályázik komoly esélyekkel. Langston már mindent megnyert a Lites kategóriában, amit csak lehetett, eljött az id?, hogy a királykategóriát is meghódítsa. Nick Wey pedig a legeredményesebb privát versenyz?, aki még a gyári Honda nyergében is kiköthet, bár ? tipikusan az a krosszos, aki kis csapatoknál jobban teljesít. Amikor a Suzuki gyári alakulatában húzta a gáz két évvel ezel?tt, nem tudta korábbi és idei sikereit megismételni.

Langston a KTM-mel és a Kawasakival is a csúcsra ért. Most jöhet a Yamaha?!

A Makita Suzuki továbbra is Tedesco-nak és Carmichael-nek szavaz bizalmat, ahogy a Kawasaki sem változtat a Stewart-Byrne pároson.

A KTM-nél egy balszerencsés európai visszatérés után Sebastien Tortelli fog a 450-es naranccsal versenyezni.

250: Metcalfe a legkapósabb

A Lites kategóriában is az aranyszárnyasok vannak a középpontban. A gyár els?számú alakulatánál Ryan Sipes nevét említik leggyakrabban, aki a gyengén muzsikáló portugál Joaquim Rodriguest válthatja, de szóba került az ausztrál Brett Metcalfe neve is, aki szépen teljesít ebben a szezonban. Metcalfe két KTM-es és két Yamahás év után válthat márkát. Josh Grant, és Billy Laninovich helye biztosnak t?nik az alakulatnál, de Thomas Hahn-nak és Jake Wemier-nek nem ártana, ha körülnézne a paddockban.

Metcalfe több ajánlat közül is választhat

Ha nem megy a Hondához Metcalfe, akkor is más márkával kezdené meg a jöv? évet, ugyanis Troy Lee gárdája a Suzukival egyezkedik. A hamamatsui gyár idén fejlesztette ki az új 250-es négyütem?t, ami a japán bajnokságban szépen szerepel.

A Pro Circuit Kawasakinál is felmerült Metcalfe neve. Itt Villopoto és Townley helye bombabiztos, Langston, Chris Gosselaar és Troy Adams biztos elhagyja az alakulatot.

A Yamaha hosszú id? után indít full-gyári csapatot a Lites-kategóriában, ahol Broc Hepler és Josh Hill nyergelné a hangvillás motorokat.

-nn-

ugrás fel