EST. 2002

AMA SX: anaheimi morzsák

– Bármennyire is hihetetlen, a világ legjobb krosszosa, Ricky Carmichael hosszú pályafutása során eddig egyszer sem gy?zött az els? anaheimi versenyen. RC legjobb eredménye a tavalyi második helyezése volt, amit most egy harmadik hellyel fejelt meg.

RC eredményei a szezonnyitányon:

2006 (Suz): 3
2005 (Suz): 2
2004 (Hon): nem indult
2003 (Hon): 2
2002 (Hon): 20
2001 (Kaw): 3
2000 (Kaw): 8
1999 (Kaw): 6

– A Monster Energy Drink Company szerz?dést kötött Ricky Carmichaellel, akit a 2006-os szuperkorssz és motokrossz szériában kíván támogatni a cég. Minden id?k legjobban fizetett krosszosa, ezzel a szerz?déssel tovább gyarapítja egyébként sem vékony pénztárcáját. A pontos összeget nem hozták nyilvánosságra a felek.

James Stewartnak különleges meglepetéssel szolgált a Two Brothers Racing. Egy egyedi, kifejezetten James-nek készített 636-os ZXR Kawasaki sportmotort kapott a cég vezet?jét?l. A motort 24 karátos arannyal vonták be, idomait Stewart krosszgépének színére fényezték.

Dave Chase f?mérnök elhagyta korábbi munkahelyét, a Mith Payton féle Monster Energy Kawasakit. A 250-es négyütem? motorokért felel?s szakember ett?l az évt?l a Hondánál folytatja pályafutását, ahol szintén a Lites kategória gépeit készíti majd fel. Talán nem volt véletlen Short fölényes gy?zelme a nyitányon, illetve Millsaps torontói sikere.

– Jeremy McGrath szerel?jét nélkülöznie kellett a hétvégén, ugyanis Lars Lindström eltörte sípcsontját, ezért nem tudott részt venni a motor felkészítésében. ?t Alex Ewing helyettesítette. Chad Reed f?mérnöke is hiányzott Anaheimb?l. Darin Sörensen motokrosszozás közben törte el mindkét bokáját. Reed gépét Alan Olson készítette fel a versenyre.

Tim Ferry debütálása a Moto XXX csapatnál nem sikerült fényesre. A korábban Yamaha alkalmazásban álló motoros az els? el?futamban bukott hatalmasat, aminek következtében megsérült a keze. A sérülés nem volt veszélyes, de a csapat jobbnak látta pihentetni versenyz?jét. Ferry Phoenixben már motorra ülhet.

– 2006-ra a versenyz?k többsége a négyütem? motoroknak szavazott bizalmat. Csupán három motoros volt, aki kétütem? motort nyergelt a hétvégén: David Vuillemin 10., Jeremy McGrath 11., Mike Brown a 12. helyen végzett.

Mike LaRocco ezen a versenyen debütált a négyütem? Honda nyergében. Mike elmondása szerint ugyan azt a beállítást használta a 450-esre, mint amit a 250-esre szokott. Viccel?dve megjegyezte, hogy csupán annyiban különbözik a két masina egymástól, hogy a négyütem? gépet keményebben kell a lába közé szorítania. LaRocco a negyedik helyen végzett a versenyben.

Broc Hepler a verseny el?tt pár nappal gondolta meg magát, és végül mégis csak a keleti bajnokságot választotta. A Suzuki sztárja 2004 után tér vissza a keleti partra.

– Egy érdekes kanyart iktatott be a rendez?ség az anaheimi els? versenyre: ez egy döntött forduló. Eddig nincs is benne semmi különös, hiszen a szuperkrossz versenyek sajátossága a daytonai betonkatlan döntött kanyarjához hasonló forduló, amin a motorosok nagyobb kanyarsebességet tudnak elérni. Nos ez az újítás nem pozitív, hanem negatív, tehát a kanyar küls? íve felé d?l, ezáltal lassítva a mez?nyt. Az újítás nem aratott osztatlan sikert a versenyz?k körében.

A Yamaha of Troy csapat Pirelli gumikra váltott. A hangvillások második számú legénysége a Dunlop papucsait cserélte le az olasz márka kedvéért. A csapatnak kellemes emlékei vannak a Pirelli köpenyeivel, ugyanis a pályafutásuk els? négy évében is ennek a márkának a termékeit használták. A Pirelli közel 22 éves motokroszos története során több mint 45 világbajnoki címet gy?jtött be, és egyedüli márkaként mondhatja el magáról, hogy egyazon évben mindhárom kategória világbajnoki címét is tudta nyerni.

Nagy Norbert

ugrás fel