Szöveg: -nn- – Fotó: archív, Honda, Guy-B
Nagyon balszerencsésen indult a Kawasaki idei szezonja. Az amerikai bajnokság egyik legsikeresebb márkája két nagyágyúját is elvesztette fél éven belül. Szeptemberben szenvedett súlyos hátsérülést Christophe Pourcel, a gallok MX2-es világbajnoka; két hete pedig a legnagyobb ász, James Stewart jelentett beteget.
Rehabilitálva
Pourcel egyike azoknak a francia krosszosoknak, akik lehetőséget kaptak a tengerentúlon. A legeredményesebb Lites csapat, a Pro Circuit Kawasaki vetett ki hálóját a francia tinire, aki a tavalyi szuperkrossz bajnokságon bizonyította kivételes tehetségét. A szezonnyitón második lett, a második viadalon pedig már győznie is sikerült…és jött a fekete leves: edzés közben megsérült, így nem tudta már befejezni a bajnokságot.
|
Ez a sérülés is hátráltatta tavaszi felkészülését a motokrossz világbajnokságra, de egyes hírforrások szerint már fejben sem tudta felvenni a versenyt Antonio Cairolival. Az Észak-Ír GP-n olyan csúnyát esett, hogy azóta is lábadozik sérüléséből, így hivatalos tengerentúli bemutatkozása egyelőre csúszik (lehet, hogy többet már nem is láthatjuk versenyezni). Az ő helyére érkezik a csapathoz Branden Jesseman.
Jesseman neve ismeretlen lehet hazai berkekben. Fényes karrier állt előtte: 2002-ben második lett James Stewart mögött a 125-ös motokrossz bajnokságban, 2003-ban pedig elhódította a 125-ös keleti szuperkrossz trónt. Ezután meredeken ívelt lefelé pályafutás: sérülések és az ebből fakadó eredménytelenség miatt elveszítette a gyári Suzuki csapat támogatását.
|
A tavalyi orlandói futamig semmi maradandót nem tudott alkotni, akkor egy váratlan győzelemmel hívta fel magára a figyelmet, de ezután is nagy csend következett. Most Mitch Payton kavarta fel az állóvizet, a tolószékes csapatfőnök látott benne még annyi fantáziát, hogy Ryan Villopoto mellett tovább folytassák a csapat eredményes szereplését a bajnokságban. Jesseman a február 23-án rajtoló keleti szériában állhat először rajthoz, addig teszteléssel üti el az időt. A csapat a motokorssz bajnokságon is számít az egykori bajnokra
„Büszke vagyok arra, hogy rám gondolt Mitch. Még soha nem voltam ennyire felkészülve egyetlen szezonra sem, már ég bennem a bizonyítási vágy.”
„Őszülő halánték”
James Stewart kiválásával nem csak a Kawasaki, de a szuperkrossz bajnokság méregfogát is egy mozdulattal kihúzták. Mivel még nagyon a szezon elején járunk, a zöldek azonnal keresni kezdték azt az embert, aki helyettesíteni tudná szupersztárjukat.
|
Persze ez lehetetlen, egy jó képességű, és sikerre éhes, tapasztalt krosszos azonban tudna meglepetést okozni. Ezt a szempontot szem előtt tartva választották ki a 2002-es 125-ös nyugati szuperkrossz bajnokot, Travis Prestont.
Preston akkor Stewart legnagyobb ellenfele volt, az első évét teljesítő zöldfülű elől happolta el a bajnoki koronát. Ezután mintha lekoppintotta volna Jesseman életútját. Eredménytelensége ellenére három évet lehúzhatott a Honda gyári csapatánál, ahonnan a sikertelenség miatt ismét kikerült.
|
Tavaly a Kevin Windham féle szatellit-Honda alakulatnál versenyzett egy fél szezont, persze hogy sérülés miatt. 2008-ra szerződés nélkül maradt. Mike Fisher, a Kawasaki csapat vezetője azonnal a hórihorgas motorosra gondolt.
„A Kawasaki Lites csapata nagyon fiatal, ahogy a privát egység, az Xtreme Pro Lites team. Ezért gondoltunk arra, hogy egy tapasztalt versenyzőt ültessünk James 450-es motorjára.”
|
A lehetőségei meglettek volna Prestonnak erre az évre is, nem is egy csapat jelentkezett be nála, de nem találta elfogadhatónak ezeket az ajánlatokat.
„Mikor hívott a Kawasaki, rögtön igent mondtam. Az álmom vált valóra, újra egy gyári csapatban versenyezhetek. Csupán három napot töltöttem az új motoromon, ezért nem is várok túl sokat magamtól az első versenyen. Azon leszek, hogy meg tudjam hálálni a belém vetett bizalmat.”
Preston egyelőre csak a szuperkrossz bajnokságra kapott behívott, a csapat az eredményeitől teszik függővé a további együttműködést.
Legutóbbi hozzászólások