Szöveg: Nagy Norbert – Fotó: Guy-B, Garth Malin
Nem sikerült gy?zelemmel búcsúznia a valaha élt legnagyobb krosszosnak (odahaza hívják így) élete utolsó sx viadalán, mégis róla beszélt mindenki, elhomályosítva James Stewart bravúros gy?zelmeit. Ricky Carmichael a lehet? legtökéletesebb helyszínt választotta végjátékának: a Stewart otthonának számító orlandói Citrus Bowl stadionban láthatták ?t a szurkolók utoljára amerikai szuperkrossz futamon versenyz?ként. Ezzel egy olyan meghatározó ember távozott a sportágból, mint tavaly Michael Schumacher a Forma-1-b?l.
|
Ricky még b?ven ereje teljében van, hisz alig töltötte be a 27. életévét, mégis a visszavonulás mellett döntött. A miértekr?l csak találgatni lehet, a hivatalos állásfoglalás szerint a NASCAR miatt fordított hátat a motokrossznak a 16-szoros bajnok, de egyes források tudni vélik, hogy James Stewart ijesztett rá RC-re, bár ez a tény aligha játszhatott közre a sportág legeredményesebb alakjánál. Ricky 11 év, 16 bajnoki cím, 162 futamgy?zelem után most búcsúzik…egyel?re csak a szuperkrossztól, hisz’ pár amerikai motokrossz versenyen és a szeptember végén az USÁ-ban megrendezésre kerül? Nemzetek Krosszán láthatjuk még ?t a darálóban.
Stewart Daytonában is megverte RC-t
Most már bizonyos, hogy a St-Louis-i futamon aratott gy?zelme volt az utolsó szuperkrossz diadala Ricky Carmichaelnek. Sem Daytonában, sem Orlandoban nem bírt Stewarttal, pedig apait-anyait beleadott.
A Daytona SX egyet jelent Carmichael nevével: itt gy?zött el?ször 250-es motorral még 2000-ben, majd további négy alkalommal intették le els? helyen, ezzel a legeredményesebb krosszosként bekerült a pálya halhatatlanai közé. Egyedül Chad Reed volt ?t képes legy?zni itt 2005-ben, és most James Stewart is véghez vitte ezt a bravúrt.
|
A triovál pálya bels? füves részén kialakított nyomvonal a mindig az aktuális sorozat legkeményebb rundója, itt csak a legfelkészültebb motorosnak teremhet babér. Aki itt gy?zni tud, az a bajnoki címre is megérett. A verseny 37 éves hagyománya el?tt tisztelegve, nem kapott világbajnoki rangot a sorozat 12. állomása, csak az amerikai széria küzdelmeibe számít bele floridai ütközet.
|
„Ez a legborzasztóbb daytonai pálya, amin valaha versenyeztem. Keményen megdolgoztatja az embert” – jegyezte meg RC a sajtótájékoztatón. A legtöbb motoros osztotta RC véleményét, még a szédületes iramban motorozó Stewart is, aki idei hetedik, összesen a 18. királykategóriás gy?zelmének örülhetett. RC lett a második, Reednek pedig meg kellett elégedni a harmadik hellyel.
Daytonában esélye sem volt a rosszul rajtoló Carmichaelnak, hogy elcsípje a remek rajtot fogó Stewartot, Orlandóban viszont igazi versenyt láthattunk a két titán között. Ricky kedvenc narancs szín? mezében állt már itt is rajthoz (három bajnokságot is narancs mezben nyert meg), természetesen keményen oda tette magát utolsó fellépésén az újdonsült apuka. „Nagyon nehéz lesz koncentrálnom a versenyen. Gyermekeim megszületésével egy olyan dolog vált valóra, amir?l még álmodni sem mertem.”
|
A motoros berkekben az a hit járja, hogy egy utód 1 másodperccel fogja vissza versenyz? édesapját, Rickynek pedig ikrei születtek! Hogy ez amolyan szóbeszéd, az mi sem bizonyítja jobban, mint Carmichael tempója. Még egyszer utoljára megmutatta miért is ? a Legnagyobb – legjobb versenyét futotta ebben az évben, a leintésig versenyben tudott lenni a halálos iramot diktáló Stewart-tal, végül másfél másodperc döntött a két klasszis között. Reed újabb harmadik helyével már-már elköszönhet a bajnoki címt?l.
Ricky karrierje el?tt egy cikksorozattal illetve a pályafutását felölel? galériával tisztelgünk. A galériát a cikkek alatt találjátok.
Jesseman visszatért
Ben Townley tovább folytatta Daytonában a menetelést. Miután St. Louis-ban megszerezte els? tengerentúli diadalát, a floridai szentélyben sem volt senki, aki fel tudta volna venni a tempóját. A sebessége már meg van az új-zélandi világbajnoknak, a marketingjén azonban van még mit csiszolni.
|
A verseny után elfelejtette feltenni a csapatot szponzoráló szemüveggyár termékét a nyakába, amit interjú közben a szerel?je pótolt, de a f?szponzor italából már utánozhatatlanul tud inni Ben. Hiába, Amerikába a részletekre is figyelni kell. A Honda els? számú Lites krosszosa, Tommy Hahn végre komolyabb eredményt is fel tudott mutatni ezüstrémével, mint a St. Lous-i bukdácsolást, Mike Alessi (KTM) egészítette ki a srácokat a dobogón.
|
Orlandóban egy ismer?s arc aratta le a babérokat. Branden Jesseman a 2003-as keleti bajnok négy esztend? után csaphatott ismét a leveg?be gy?ztesként – akkor a Suzukit, most a Yamaha szatellit csapatát er?sítve diadalmaskodott. Az utóbbi években igen komoly sérülések hátráltatták Jessment, a nagy csapatok elfordultak t?le, Orlandóban, a szezon egyik leg?rültebb versenyén bebizonyította, hogy kell még vele számolni. Townley hetedik lett, az els? keleti állomás gy?ztese (Dungey) zsinórban harmadik versenyén nem szerzett pontot.
Az összetetetett Ryan Morais (Yamaha) vezeti futamgy?zelem nélkül 78 megszerzett pontjával, Darcy Lange (Pro Circuit Kawasaki) hat ponttal lemaradva a második, Ben Townley 14 egység mínusszal a harmadik helyr?l várja az indianapolisi fordulót.
A bajnokság állása |
|
Amp’d Mobile World Supercross GP állása 12 futamot követ?en 1. James Stewart, Haines City, Fla., Kawasaki, 279 pont Amp’d Mobile AMA Supercross Series állása 11 futamot követ?en 1. James Stewart, Haines City, Fla., Kawasaki, 260 pont Amp’d Mobile AMA Supercross Lites keleti széria állása 4 futam után 1. Ryan Morais, Temecula, Calif., Yamaha, 78 pont |
Legutóbbi hozzászólások