EST. 2002

AMA SX, Salt Lake City: Az utolsó csata dönt

James Stewart vagy Chad Reed? – 16 verseny sem volt elég a két klasszisnak, hogy eldöntse a 2009-es szuperkrossz világbajnoki (egyben amerikai bajnoki) cím sorsát. Reed kiegyensúlyozott volt egész évben, de er?b?l egyszer sem sikerült legy?znie Stewartot. Stewart 11 futamot nyert Reed 3 diadalával szemben, mégsem tudott meggy?z? el?nyt kiépíteni. Ki érdemelné meg jobban a koronát?

Mindkettejük, de csak az egyik dics?ülhet meg. Ilyen szemszögb?l kicsit igazságtalan, hogy csak egy maradhat. Salt Lake City volt az utolsó el?tti állomás. A városba öt év után tért vissza a szuperkrossz, és akár Indianapolisban vagy Jacksonville-ben késhegyre men? csatát vívott a két bajnokaspiráns, amibe ezúttal sajnos a csapattársak is belepiszkítottak, világraszóló botrányt kavarva az egyébként patyolattiszta sorozat berkein belül. Eddig csak elvétve fordult el?, hogy egy csapatf?nök így akarta volna eldönteni a cím sorsát. Az is inkább az AMA motokrossz bajnokságra volt jellemz?.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Van oka mosolyogni

2001-ben a KTM-es Grant Langston és a kawasakis Mike Brown volt harcban a 125-ös AMA MX bajnoki trófeáért. A KTM akkori f?nöke felszólította a csapat többi tagját, hogy mindenáron segítsenek Langstonnak. 2005-ben Mike Alessi és Ivan Tedesco járt hasonló cip?ben. Alessi a KTM, Tedesco a Kawasaki alkalmazásában állt. Az élet igazságot tett az acsarkodó felek között, mindkétszer a renitens KTM-esek húzták a rövidebbet.

Salt Lake City-ben Stewart csapattársa, Kyle Chisholm akarta megtorpedózni Chad Reedet. Állítólag a csapatf?nök utsítására. A dolog pikantériája, hogy Stewart Yamaha csapatának a f?nöke az a Larry Brooks, aki korábban a KTM csapat els? számú embere volt. Kíváncsian várjuk, hogy az élet ezúttal is igazságot szolgáltat-e? Reed hátránya hat pont az utolsó összecsapás el?tt, vagyis neki mindenképpen nyernie kell, ha bajnok akar lenni. Ez esetben Stewartnak nem szabad dobogón befejznie az utolsó futamot. Lássuk be: kevés erre az esély, de a technikai sportokban bármi megtörténhet.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Nagy csata volt

Ugorjunk vissza még egy kicsit Salt Lake City-be. Reed talán ezen a versenyen volt a legmeggy?z?bb egész évben. Jól rajtolt, elszakadt a mez?nyt?l, és a verseny feléig tudta is tartani a mögötte nyomuló Stewartot. Mikor James betette elé a motorját, azonnal válaszolni tudott és még egy kis agresszivitástól sem riadt vissza. Ezt látván, Stewart is felvette a keszty?t: oda-vissza el?zgették egymást, majd a csata hevében elérkeztek a lekörözéshez. Stewart csapattársa, az újonc Chisholm könnyedén elengedte az élen csatázókat, de ekkor hirtelen visszavágott. Egy asztal utáni jobbosba akkora lendületettel érkezett, hogy nem tudta befordítani a motorját. Centiken és Reed lélekjelenlétén múlott, hogy nem estek el mindketten.

Ez volt az a mozdulat, amit már ronggyá elemeztek a tengerentúlon. Ha Chisholmot már lekörözték, miért akart ekkora lendülettel belemenni abba a kanyarba? A szándékosság tényét valószínúleg soha nem fogjuk megtudni, mert Stewart csapata természetesen tagad mindent. A versenybíróság szabálytalannak ítélte a man?vert, Chisholmot fekete zászlóval kiintették a versenyb?l és eltiltották a Las Vegas-i viadaltól is. Ez a dolog azonban nem változtat a tényeken: Reed ritmusát veszítette a man?ver után, és már nem tudta felvenni a versenyt kihívójával az utolsó négy körben.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

De Coster (Suzuki) és Stewart papa eszmecseréje

Stewart idénybeli 11. gy?zelmét aratta ezzel, ami azt jelenti, hogy ? lett az els? yamahás, aki több mint 10 futamot nyert egy évben. Egyúttal három pontos el?nyét hat pontosra növelte az utolsó összecsapás el?tt. Nem kell tehát megszakadnia egy esetleges Reed gy?zelem ellenére sem, elég ha a dobogón fejezi be a futamot, hogy másodszor is bajnokká koronázzák a királykategóriában.

A kicsik nyugati kiírása is lecsengett, a bajnok Ryan Dungey lett. Kilenc pontos el?nnyel érkezett meg Salt Lake City-be, a nyugati-parti lites bajnokság záróviadalára. Tanulva az el?z? évek hibájából, ezúttal okosan motorozott és beérte egy negyedik helyezéssel is. Legnagyobb riválisa, Jake Weimer akkor sem tudta volna elorozni t?le a trófeát, ha megnyeri a viadalt. De nem nyerte meg, a gy?zelmet a tavalyi keleti-parti bajnok, Trey Canard ünnepelhette, aki az utolsó métereken vissza tudta verni Weimer támadásait.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Révbe ért

A Suzuki és Dungey áldozatos, és buktatókkal teli munkája tehát beérett a házasság 3. évében. Mindenki nagy jöv?t jósol ennek a fiúnak, még Ricky Carmichael is. Az id? majd eldönti, hogy úgy végzi-e karrierje, mint a Suzuki csapatf?nökének többi felfedezettje. Travis Pastrana, Davi Millsaps és Broc Hepler is Roger De Costernek köszönheti, hogy esélyt kapott a profik között. ?k nem tudták hosszú távon eredményekre váltani tehetségüket.

Most jön a szezon talán egyik legizgalmasabb összecsapása, a Kelet-Nyugat szétlövés. A két part legjobbjait összeeresztik, hogy eldöntsék ki a bajnokok bajnoka. Az aktuális uralkodók az utóbbi egy évtizedben nem tudták megnyerni a szétlövést, úgyhogy érdekes lesz az idei verseny, mert az elmúlt két évben Dungey uralkodott Las Vegasban. Vajon bajnokként is sikerülni fog neki, vagy az átok tovább él?

AMA Monster Energy Supercross – Salt Lake City

450 Main:
1. James Stewart – Yamaha
2. Chad Reed – Suzuki
3. Davi Millsaps – Honda
4. Ryan Villopoto – Kawasaki
5. Andrew Short – Honda

450 pontállás:
1. James Stewart (357/11 wins)
2. Chad Reed (351/3 wins)
3. Andrew Short (257)
4. Josh Grant (223/1 win)
5. Kevin Windham (218)

Lites Main:
1. Trey Canard – Honda
2. Jake Weimer – Kawsaki
3. Ryan Morais – Kawasaki
4. Ryan Dungey – Suzuki
5. Justin Brayton – KTM

Lites-Nyugat végeredméy:
1. Ryan Dungey (178/4 wins)
2. Jake Weimer (173/3 wins)
3. Ryan Morais (166)
4. Justin Brayton (119)
5. Chris Blose (110)

ugrás fel