EST. 2002

AMA SX, Toronto: Made in France

Szöveg: -nn- Fotó: motocross.com

Feln?tt a kis Pourcel! Le a kalappal el?tte, mert amit véghez vitt idén arra csak a elgkeményebb férfiak képesek. Mésfél évvel ezel?tt majdnem lebénult, most meg bajnoki címet ünnepelhet a világ egyik legkeményebb terepmotoros szériájában. Bajnokságot nyerni egyébként sem egyszer?, hát még így. Ezt csak földöntúli akarater?vel lehet megcsinálni. Stewart is erre készül. Torontóban már egy határozott Stewartot láthattunk. A szezon legomlósabb talaján csúnyán megalázta Chad Reedet. Újra 8 pont a köztük lév? különbség.

Szól a ‘márszejez’, a francia lobogó büszkén feszül a szélben, de most valahogy nem irigyek az amerikaiak. Tudják, hogy az idei h?s nagyon is megérdemelte ezt a diadalt. Bajnokot avattunk Torontóban. Chrisophe Pourcel eposza több okból is h?skölteménynek számít. 2007-et írunk, a helyszín Írország, a motokrossz-vb hajrája. Pourcel óriási harcban van a második világbajnoki címéért. A bemelegít? edzésen azonban majdnem félbe szakad ígéretes karrierje. Élete legnagyobb bukását szenvedi el, amiben több csigolyája is megsérül. Hajszálon múlott, hogy nem bénult le.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Pourcel a bajnoki cím felé

Megkezd?dik a hosszú rehabilitációs id?szak. A világbajnokság ünnepelt sztárja elt?nik a nyílvánosság elöl, csak a királykategóriában vitézked? bátty emlékezteti a rajongókat a kistesóra. Hosszú hónapokig semmit sem lehet hallani Christophe-ról, aztán a motocrossdigital rövid hírként közli: újra motorozik a 2006-os világbajnok. A nulláról kell felépítenie magát. 45 kilósra fogyott le, legendás kondíciója pedig ráment a betegségre. Pár hónap alatt újra formába hozza magát, a 2009-es szuperkrossz évad el?tt pedig már olyan hírek látnak napvilágot, hogy a Kawasaki tesztpályáján Ryan Villopoto körrekordján belül motorozik. Mindenki szurkol neki, de valamiért mégsem bíznak benne. Houstonban mutatta meg mennyire nagy hiba volt ?t leírni.

Nyolc fordulós a keleti bajnokság. Itt nem elég egyszer?en csak gyorsnak lenni. Okosan és éretten kell versenyezni. Már egy nullás verseny is a koronába kerülhet, és ezt nagyon jól tudta Pourcel. Két gy?zelemmel kezdi az évet, Houston után Atalntában is ?t intik el els?ként. Indianapolisban a csapattárs a jobb, de Daytonában megint ?vé a kockás zászló. Ilyen szezonkezdés elég volt ahhoz, hogy megnyugtató el?nyt építsen ki magának, így már a bajnokság közepén nem kell meghalnia. New Orleansban és St. Louisban nincs a dobogón, amerikai karrierje óta el?ször, de nem is volt rá szüksége. Az utolsó el?tti viadalon elég, ha csapattárs, Austi Stroupe el?tt ér célba, és övé a korona. Elérkeztünk Torontóba.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Büszkén a dics?ségfal el?tt

Mindenki bajnokavatásra készül, és Pourcelben nem is csalódnak rajongói. Profi krosszoshoz ill?en nem hibázik a dönt? küzdelemben. Magabiztosan nyeri a kvalifikációs futamát, és a 15 körös dönt?t is. Talán ezen a viadalon volt a legkönyörtelenebb. A szétmáló, nyomvájús pályán szárnyal. Rajt-cél gy?zelemmel ünnepli az els? amerikai bajnoki címét. Három évvel a motokrossz világbajnoki titulus, és másfél, ágyban töltött év után ér fel újra a csúcsra. A dobogón már egy érett férfi ad inerjút, ékes angol nyelven. Nem kell neki tolmács. Már beilleszkedett új otthonában. A rajongók is elfogadják. A bajnokgyáros csapatf?nök, Mitch Payton csak ennyit súg oda neki: "Büszke lehetsz arra, amit elértél. Kevesen tudták volna ezt megcsinálni."

Christophe a negyedik világbajnok, és a negyedik francia motoros, aki be tudta venni Amerikát. A világbajnokok közül eddig Jean-Michel Bayle, Grant Langston és Ben Townley tudott szuperkorssz bajnokságot nyerni, a franciák közül pedig Bayle, Mickael Pichon és Stephane Roncada ért fel a csúcsra. Pourcel diadala azonban kicsit több az övükénél. Megérdemelten lett ? az amerikai bajnokság els? 2009-es bajnoka. De vár még rá két nagy feladat. Egyrészt a Kelet/Nyugat szétlövés, ami a pontvadászatba már nem számít bele, de presztízsnek leglább annyit jelent a Lites kategóriában, mint egy bajnoki cím. Amióta létezik, azóta egy aktuális uralkodó sem tudta megnyerni a szétlövést. És ott van még az amerikai motokrossz bajnokság, ami bevándolró el?dei közül csak Grant Langstonnak volt meg. A bajnoki cím ünneplésére tehát kevés id? marad!

A 8 fordulós keleti bajnokság 7. állomása – Toronto

250cc Main – élcsoport:
1. Christophe Pourcel (Kawasaki)
2. Austin Stroupe (Kawasaki)
3. Broc Tickle (Yamaha)
4. Branden Jesseman (Kawasaki)
5. Matt Lemoine (Yamaha)

250cc Kelet pontállás:
1. Christophe Pourcel (156/4 wins – már bajnok)
2. Austin Stroupe (128/2 wins)
3. Nico Izzi (112)
4. Blake Wharton (102/1 win)
5. Branden Jesseman (91)

James Stewartnak is fogytán az ideje. Már csak négy foduló van vissza, és még mindig nem ? áll a ponttáblázat élén. De legalább megkezdte a menetelést, kérdés persze, hogy mikor fog megint a saját kardjába d?lni. A szezon utolsó negyedének (is) abszolút ? a f?szerepl?je. Ha nem gy?zelmeivel hívja fel magára a figyelmet, akkor a sorozatos bakijaival szerepel a szakújságok címlapján. Legutóbb, Torontóban például megint hengerlésével került a rivaldafénybe. Pourcelhez hasonlóan ? is rajt-cél gy?zelmet aratott. Reed mindehhez csak assszisztálni tudott, pedig meg volt a lehet?sége, hogy a szezon folyamán el?ször, er?b?l nyomja le riválisát. A rajtot után ugyanis hamar élre állt Stewart, de a címvéd? sem ragadt be. Az els? pár kanyar után már ?k diktálták az élen a tempót.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

A verseny el?tt még nagy volt az öröm

A kriminális talajviszonyok azonban Reednek jött be legkevésbé. Kétszer is csak a csodával határos módon tudta kivédeni a bukást, eközben Stewart szinte szárnyalt az élen. Végül 13 másodperccel verte meg a címvéd?t. Stewart idei kilencedik gy?zelmét aratta, mégis nyolc pont a hátránya egy olyan motorossal szemben, aki kilenc második és három els? helyet szerzett. Ebb?l is látható, hogy a pontozási rendszer egyáltalán nem a gy?zteseket támogatja. Az els? és a második helyezett között ugyanis három pont csupán a különbség.

Így az olyan taktikusoknak mint Chad Reed elég, ha a biztos második helyre mennek, esetleg keveset kockáztatva nyernek pár futamot és bajnokok lesznek. Szemben az olyan motorosokkal mint Stewart, aki csak a gy?zelemre hajt és eszébe sem jut megalkudni. Egyébként, ha lazább lett volna a pontozás a korábbi években is, akkor 2003-ban Reed nyerte volna a bajnokságot Carmichael el?tt. Most lehet, hogy ? fogja megköszönni a szervez?knek a pontrendszert.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

…utána már csak Jamesnek volt oka ünnepelni

Egyszer még mindenképpen nyernie kell az ausztrálnak, ha bajnok akar lenni. Ha ugyanis a hátralév? négy futamon mindannyiszor második lesz Stewart mögött, két ponttal elbukja a bajnokságot. Ha viszont legalább egy viadalt meg tud nyerni, akkor már kialibizheti a futamokat riválisa árnyékában. Stewart vagy Reed? Kék vagy sárga? Tegyétek meg a téteket. Las Vegasban, a szerencsejátékok f?városában bankot robbant valamelyikük.

A 17 fordulós bajnokság 13. állomása – Toronto

450cc Main – élcsoport:
1. James Stewart (Yamaha)
2. Chad Reed (Suzuki)
3. Josh Hill (Yamaha)
4. Josh Grant (Yamaha)
5. Ivan Tedesco (Honda)

450cc pontállás:
1. Chad Reed (293/3 wins)
2. James Stewart (285/9 wins)
3. Andrew Short (209)
4. Josh Grant (190/1 win)
5. Ivan Tedesco (179)

ugrás fel