EST. 2002

„Amikor az utolsó körben egyszer csak elment a gyújtás, ott lepörgött el?ttem minden”

Aszalós Zoltán 2014-ben a 125 Sport kategóriában versenyzett egy Aprilia RS125-össel az Alpok-Adria Bajnokságban és az IMRC és Magyar Bajnoki sorozatban. Utóbbi kett?t megnyerte, az Alpok-Adria Bajnokságot a harmadik helyen zárta.

A 2014-es év tapasztalatairól és a 2015-ös terveir?l beszélgettünk vele.

Hogyan tekintesz vissza a 2014-es évedre? Elégedett vagy az elért eredménnyel?

Viszonylag jó, de azért ezzel nem elégszünk meg. Nagy út áll el?ttünk, amíg elérjük a célt, és a világbajnokságon tudunk rajthoz állni. Volt egy-két fekete folt a szezonban, ennél komolyabb teljesítményt szeretnénk jöv?re.

Mik a 2015-ös tervek?

Ugyanebben a kategóriában szeretnénk versenyezni, lehet?leg még jobb feltételekkel, és szeretnénk megnyerni az Alpok-Adria Bajnokságot, az IMRC-t és a Magyar Bajnoki címet pedig megvédeni.

Mi kell ahhoz, hogy ez teljesüljön?

Sok munka, pénz és elszántság. Komoly téli felkészülésre van szükség, hogy fizikálisan 110 százalékon tudjak lenni. Most télen f?leg konditeremben edzek, növelem az állóképességemet és az izomer?met, hogy a verseny száz százalékában ki tudjam hozni magamból a maximumot, és ne történjen meg, hogy egy utolsó körben az er?mön vagy a felkészültségemen múljon az eredmény. Az els? pályára lépés március végére vagy április els? hetére várható, remélhet?leg akkor már fogunk tudni tesztelni, az els? verseny április 18-19., a Pannónia-ringen az IMRC.

Aszalós Zoltán

A motorod változik?

Igen, fejlesztünk rajta dolgokat édesapámmal, amiben én is segítek, de ezek egyel?re még titkosak. (nevet)

Vannak támogatóid? Honnan teremtitek el? a szükséges anyagi feltételeket?

Támogatóim vannak, de olyanok, akik konkrétan pénzt fektetnek a versenyzésembe, olyanok nincsenek. Nagyon remélem, hogy hamarosan lesznek.

Mennyi pénzr?l beszélünk, amire szükség lenne a teljes szezonra?

Hét futam lesz 2015-ben az Alpok-Adria Bajnokságban és az IMRC-ben együtt. Hogy minden versenyre legyen megfelel? gumi és a motort is fel tudjuk készíteni, durván hárommillió forintra van szükség. Abból már eredményesen lehetne menni.

Ha visszatekintesz a 2014-es szezonodra, melyik volt a legneccesebb pillanat?

Amikor a Pannónia-ringen a versenyen zárlatos lett a leállító kapcsolóm. Mikor az utolsó körben, a célegyenes végén kifékeztem Peter Rauchot, majd nyolc kanyarral odébb a motoromból egyszer csak elmúlt a gyújtás, ott lepörgött el?ttem minden. Hogy szétküzdöm az agyamat, de most lehet, hogy ezzel nem érünk célba. Aztán sikerült életre keltenem a verdát, és az Alpok-Adriában végül harmadik lettem, az IMRC-ben második.

Csalódás volt vagy örültél?

Örültem, mert az évben az volt az els? dobogós helyezésem az Alpok-Adriában, és ott már látszott, hogy be tudunk férni a top háromba, hogy tudjuk hozni azt a szintet, amir?l már sokan lemondtak velem kapcsolatban.

És mit éltél meg a legnagyobb sikeredként?

Csehország, Most. Az els? futamot megnyertem, és nagyon közel álltam hozzá, hogy kategória pályacsúcsot menjek. A második futam el?tt úgy gondoltam, hogy képes vagyok rá, és egész sok ember látta úgy, hogy meg tudom csinálni, de nem biztos, hogy megéri a kockázatot. Elrajtoltunk, és elkaptam egy olyan stabil, könny?, jó érzés? ritmust, hogy az 1:59.8-as pályacsúcsot megdöntöttem, és csináltam bel?le 1:58.5-öt. Majd az 1:58-as kört többször is megfutottam nagy er?lködés nélkül. (mosolyog)

Aszalós Zoltán

Ki a legnagyobb ellenfeled?

Saját magam és a stopperóra. Nem emberekhez mérem magam, mert az úgy t?nhet, hogy akit nem nevezek meg, azt nem tekintem ellenfélnek. Úgy vagyok vele, hogy a stopperóra az ellenfelem, ha az azt mutatja, hogy jó, akkor nincs ellenfél.

Mit kívánsz magadnak 2015-re?

Kitartást, sok er?t és nagyon sok gyors kört.

Akkor sok sikert és hajrá-hajrá!

Köszönöm szépen!

ugrás fel