Takeo Fukui, a Honda elnök-ügyvezet?je mondja: ‘A történelem azt mutatja, hogy a motoreladások a krízisszer? piaci korszakokban is nagy volumeneket képesek hozni. Ez egy olyan er?, ami mindig is kisegítette a Hondát a nehéz helyzetekben. A fogyasztók mindig megújuló érdekl?déssel fordulnak a kétkerek?ek felé, megfontolják a motorzás nyújtotta alternatívát a mindennapos közlekedésben az alacsony fogyasztás miatt, amikor drága az üzemanyag. Alacsonynak tartják az üzemeltetési és karbantartási költségeket.’ Az elnöki jóslat szerint miközben az autóipari gyártás további, igen jelent?s csökkenést fog elszenvedni 2009-ben, a motorokat összeszerel? gépsorok nem állnak meg a jöv? esztend?ben.
A retorikát alátámasztják az eladási adatok: 15,13 millió a 2008-as adat, szemben a 2007-es 13,48 millióval. A teljes képhez hozzátartozik, hogy az éves statisztikát a fejl?d? országok piaca húzta föl, Dél-Amerika és Ázsia (az éves zárásban Latin-Amerika +13%-on, Ázsia és Óceánia +15%-on, Kína +16%-on áll 2007 és 2008 összevetésében, januártól decemberig – a belpiacon a legnagyobb az esés, -25%-os – Európa, Afrika és a Közel-Kelet egy statisztikai régiót képezve -9%-on fejezi be az évet, a globális eladások 12%-kal, a Japánon kívül legyártott motorok száma 14%-kal n?), és hogy a 2008-as második félév már csökkenést mutat a pénzpiaci válság tünetei miatt.
Az, hogy a Honda er?sen épít a motoros szektorra, két dolgot vetít el?re: egyrészt nehezen szállnak ki a MotoGP-b?l, ezt határozottan cáfolták is a ‘fals’ hírügynökségi jelentésekre (feltételezésekre) gyorsan reagálva. Másrészt új modellek megjelenése várható. Fukuinál a szó: ‘Januárban bemutatjuk a Wave 100-at, amely Ázsia hét országában már igazi sikerdarab, évente 2,6 millió eladott példánnyal. A Wave 100 más távol-keleti államokban is kijön, kezdve Thaifölddel. Két éven belül a Honda kihozza a piacra a zéró-emissziós motorkerékpárját, amelyhez egy, városi közlekedésben különösen hatékony telepet fejlesztünk.’
Legutóbbi hozzászólások