Legutóbb igazi bravúrt hajtott végre a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?je: megrepedt térdkaláccsal is az öt pontot ér? 11. helyen zárta a legendás német Nürburgringen az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának nyolcadik futamát Gy?rfi Alen. A 22 éves motoros ugyan versenyezhetne a sérülését?l – ami szépen javul –, ám anyagi megfontolásokból ki kell, hogy hagyja a hétvégén, Portimaóban rendezend? kilencedik futamot. Alen összetettben a 14. pozícióban 27 eddig megszerzett ponttal áll, és reménykedik abban, hogy a zárófutamon, Magny-Cours-ban ismét növelheti majd pontjai számát.
Györfi Alen idei utolsó versenyén, a legendás német pályán, Nürburgringen folytatta korábbi bravúros szerepléseit – Imolában a 12., Monzában a 6., Aragonban és Brnóban a 14., míg Silverstone-ban a 12. lett –, és az öt pontot ér? 11. helyen fejezte be a futamot, úgy, hogy egy péntek reggeli baleset következtében megrepedt térdkaláccsal versenyezte végig az egész hétvégét. Nos, sajnos most nem tudja növelni az összetettben eddig megszerzett 27 pontját – amivel összetettben a 14. pozícióban áll –, ugyanis anyagi megfontolásokból a csapat kihagyja a portugál versenyt a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában.
Pedig minden esély meg lett volna az újabb jó szereplésre: tavaly is sikerült hét helyet el?re lépve, a 26. rajtpozíciót követ?en a 19. helyen végeznie úgy, hogy egész hétvégén folyamatos gyorsult. Ám ezúttal sajnálatos döntés elé került a csapat: elutaznak Portugáliába, vagy ezt a pénzt a 2013-as, új motorra teszik félre. Ugyanis a még jobb eredmények elérése érdekében mindenképpen szükség van a váltás, az idén használt Hondával a további fejl?dés és az el?re lépés már nem lenne garantálható. Ráadásul a futam költsége az új motor árának kis híján a felét teszi ki, így a meghozott, ám nyílván fájdalmas döntés nem is lehetett más, mint a portugál verseny kihagyása.
„Nagyon sajnálom, hogy személyesen nem lehetek kint, de ezt a lépést meg kell lépni a jöv?m érdekében. Sajnos most olyan id?ket élünk a magyar motorsportban, hogy szinte mindenki anyagi nehézségekkel küzd. Összeült a csapat, és mindent egybevetve úgy döntöttünk, ha jöv?re jobb eredményeket akarunk elérni, akkor mindenképpen új motorra lesz szükségem, így a rengeteg pénzt felemészt? portugál versenyt kihagyjuk. Noha a pénz megvan, de ezzel a döntéssel a jöv? évi, er?sebb motor árának a felét máris el?teremtettük. Az év utolsó futamán, Magny-Cours-ban viszont mindenképpen elindulok, ahol az újabb pontszerzéssel szeretném bebiztosítani az összetettben a legjobb 15 közötti helyemet. Öröm az ürömben, hogy vasárnap a futam alatt az Eurosport 2-ön szakkommentátorként követhetem” – fogalmazott Gy?rfi Alen.
Mit kell tudni a portimaói pályáról?
A pálya neve: Autódromo Internacional do Algarve
Pálya hossza: 4,592 km
Pole pozíció: a pálya bal oldalán található
Kanyarok száma: 15 (6 bal, 9 jobb)
Célegyenes hossza: 835 m
Irány: óramutató járásával megegyez?
Bokszok száma: 84 (egy boksz = 67.5 m2)
Befogadóképesség: 82 154 néz? (10 000 állóhely; 55 000 ül?hely; 16 654 VIP)
Portimao – röviden
Európa egyik legjobb és legmodernebb versenypályája az Autódromo Internacional do Algarve, ami annak tükrében, hogy 64 (!) lehetséges vonalvezetést tudnak kialakítani a szervez?k, nem meglep?. A pályát természetesen az FIA és a FIM is jóváhagyta, ám Forma-1-es versenyt gazdasági okok miatt a mai napig nem rendeztek. A 2008-ra elkészült ring körülbelül 250 millió euróból épült meg, ám ez az összeg a pálya mellett magában foglal egy gokart pályát, egy technológiai parkot, egy ötcsillagos szállodát, egy sportkomplexumot valamint több apartmant is. A pályát Ricardo Pina építész tervezte.
A csapatok „szíve” egyértelm?en a boksz, amely a portugál pályán rendkívül magas színvonalú. A bokszok felett helyezkedik el közvetlenül a sajtóközpont, amely a legmodernebb kommunikációs eszközökkel van felszerelve: 750 újságíró, 450 képerny?r?l figyelheti itt az eseményeket. A pályán egy mindennel felszerelt orvosi központ is megtalálható, ahol a doppingvizsgálattól elkezdve a sürg?s beavatkozásokat is el tudják végezni. A pálya egyik különlegessége az aszfaltot körülvev? öntöz?rendszer, amellyel az es?s körülményeket kiválóan tudják szimulálni. A tehet?sek kényelmét az úgynevezett VIP-torony teszi teljessé. A ring közepén található épület ugyanis kiváló kilátást nyújt a pályára. A 48 luxuslakás egyenként 80 m2, amelyeknek teraszán 22 vendég kényelmes ülésekb?l figyelheti az eseményeket.
Az idei futamon három magyar motoros indul: Talmácsi Gábor, ifjabb Tóth Imre és Németh Balázs (Supersport).
A hétvégi Superstock 1000-es portimao-i futam menetrendje
Szeptember 21., péntek
08.45-10.15: motorok technikai átvétele
11.00-11.30: els? szabadedzés
14.45-15.15: els? id?mér? edzés
Szeptember 22., szombat
09.00-09.30: második szabadedzés
17.05-17.35: második id?mér? edzés
Szeptember 23., vasárnap
09.00-09.10: bemelegítés
10.30: verseny (12 kör – 55,104 Km)
A futamot az Eurosport2 él?ben közvetíti – vasárnap 10.30, Gy?rfi Alen szakkommentálása mellett –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.
A Superstock 1000-es bajnokság állása
1. Eddi La Marra (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 119 pont, 2. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 113, 3. Bryan Staring (Team Pedercini, Kawasaki ZX-10R) 86, 4. Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki, ZX-10R) 82, 5. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 78,… 14. Gy?rfi Alen (MetalCom-Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 27.
Legutóbbi hozzászólások