EST. 2002

Aprilia: ki hova ül?


Földrengés az Apriliánál, jellemzi a kialakulófélben lév? helyzetet több, a gazdasági vonatkozású motoros hírek bulvárisztikus tálalásában élenjáró olasz hírforrás. Állítólag komoly átalakítások várhatóak úgy a termelési, mint a sportrészlegen.

Az utóbbi napok hírfoszlányai szerint az ügy két kulcsszemélye Gigi Dall’Igna, az oroszlános márka sportigazgatója, az RSV4 Superbike projekt patrónusa és Leo Mercanti, az Apriliát tulajdonló Piaggio csoport termékfejlesztési f?menedzsere.

Gigi Dall’Igna

Gigi Dall’Igna

A cég szervezeti diagramját több mint valószín?, hogy átrajzolják (-ták) majd 2011-re, de hogy miképpen, az még nem világos. Nagyon valószín?, hogy Dall’Igna úr új munkaköri leírást kap, és nem fogja minden kapacitását a gyári versenyistálló igazgatásának szentelni, hanem a termékfejlesztéssel illetve termeléssel is foglalatoskodik majd.

Másrészr?l Leo Mercanti (az Aprilia f?igazgatója) képb?l való kikerülésér?l is hallani – hogy elhagyja-e a Piaggiót? Nem biztos, de el?fordulhat. Ahogy az is, hogy éppenséggel ? veszi át az Aprilia Racinget. A csapaton belüli hierarchia vélhet?en csak a Phillip Island-i tesztelés után (pár nappal a szezonkezdet el?tt) lesz végleges és hivatalos, írja bels? informátorára hivatkozva a motoblog. E téren valószín?síthet?en még nincs döntés, hiszen az sem tisztázott még, milyen szponzori szerz?déseket sikerül megkötni az idénynyitányig.

Leo Mercanti

Leo Mercanti

És hogy mivégre a keverés? Mert sajnos a versenypályán elért sikerek nem minden esetben mutatnak egyenes arányosságot a piacon elértekkel. A 2010-es szezon egyéni- és csapatvilágbajnoki címe újra magasra emelték a brand nevét, dics?séget hoztak úgy Noalénak, mint egész Olaszországnak. Azonban a Shiver, Dorsoduro és Mana modellek várt alatt teljesítenek globálisan, a helyzet persze nem katasztrofális, de Colaninno elnök úr (Piaggio Group) elérkezettnek látja az id?t a vállalati szerkezet átalakítására.

ugrás fel