Ezzel a csoport már nyolc nagy múlttal bíró márka tulajdonosának mondhatja
magát, a most megvásárolt három mellett ugyanis a Piaggio, a Vespa, a Gilera,
a Derbi a Scarabeo és a névadó Piaggio már alapból családtag. A Gruppo Aprilia
megvételével pont került a mondat végére, eld?lt, kit választanak a noaleiek;
egyben létrejött a motorkerékpár-ipar olasz kolosszusa, melynek árbevétele
1,5 milliárd euróra, termelési volumene évenkénti 600.000 példányra, gyáregységeinek
száma pedig nyolcra b?vül el?reláthatólag. A csoport így 6.000 embert foglalkoztat.
A megállapodást jóváhagyta a két társaság elnöksége, és az érdekelt pénzintézetek
is el?zetes beleegyezésüknek adtak hangot; a végleges pénzügyi ratifikációra
2004 novemberében kerülhet sor.
A m?velet tehát hivatalosan még nem zárult le, gyakorlatilag azonban véglegesnek
tekinthetjük. A Piaggio által benyújtott financiális és ipari tervezetet (melyben
többek közt 50 milliós t?keemelésr?l is szó van) egyaránt elfogadták a noaleiek,
akiket ezen túl is nyugodt szívvel hívhatunk "noaleieknek", tekintve
hogy az egyes márkák arculata továbbra is megmarad, és a gyárak is maradnak,
ahol vannak. A bankok és hitelez?k formális hozzájárulásának nem lehet akadálya,
hisz az új tulajdonos felvállalta az Aprilia adósságainak kifizetését (mintegy
230 millió euró).
Apropó "hivatalosan": a Ducati ajánlata is érvényben marad, persze
kizárólagos tárgyalásokat már senki sem emleget (lásd az el?zményeket).
Kapcsolódó cikkeink |
A Ducati-Aprilia pólus |
A Ducati-Aprilia pólus |
Ducati-Aprilia pólus? |
Képben a Piaggio is |
Legutóbbi hozzászólások