Hirdetés
Kezdőoldal Magazin Aprilia RSV4 Factory: a t?zokádó

Aprilia RSV4 Factory: a t?zokádó

Hirdetés

Északpest és Dunakeszi között félúton, az Aprilia üvegpalotájában dolgozik néhány motorfanatikus eszement, akik számára földöntúli örömöt tud okozni egy titánium versenyrendszeren keresztül megszólaló V4-es gépesen röfög? motorhangja. Az úriemberek ráadásul nem önz?ek, szívesen osztják meg eme nem mindennapi akusztikus élményeket másokkal is.

Az Aprilia RSV4 Factory nem ismeretlen a [motorinfo.hu] számára – ötkörös bemutatótesztünket ide kattintva éritek el, a külföldi kollégák mondanivalója pedig itt olvasható zanzásítva – az ok pedig, amiért most újra f?szerephez juttattuk hasábjainkon a motort, nem más, mint az a néhány új, az Aprilia gyári katalógusából összeválogatott tuning-alkatrész, melyeket nemrég szereltek fel a tesztmotorra.

De nem is konkrétan az alumíniumból mart, állítható lábtartók, vagy az eloxált, felhajló vég? fék és kuplungkarok miatt vettük a fáradságot hogy egy nyálkás és hideg november végi napon nekiálljunk forgatni, hanem mert az apriliás srácokhoz hasonlóan egy nyitott Akrapovi? Evo verseny-kipufogórendszer Hexagon dobos hangjával minket is könnyen ki lehet ugrasztani az ágyból.

Aprilia RSV4 Factory from motorinfoTV on Vimeo.

Alapállapotban a noalei V4-ménes 180 lovat számlál 12.500-as fordulaton, f?tengelyen. Az Akrapovi? SBK-rendszerrel és a hozzá javasolt legfrissebb verseny-injektortérképpel – amit a gyártól alvázszám alapján lehet rendelni minden RSV4-hez külön-külön – ez az érték 190-195 lóer?ig tolódik ki, de a hátsó keréken mérve.

Érdekes egyébként, hogy mennyire különbözik egy nagy európai és egy nagy japán gyártó hozzáállása a fejlesztések piaci megjelentetését tekintve. Lásd, az Aprilia képes volt enyhén bugosan vásárlói rendelkezésére bocsátani az RSV4 legfrissebb verseny injektor-programját, azt a nem-utcai-használatra-szánt Race térképet, amit a tesztmotorra is feltöltöttek.

Ez az új, a kipufogó mellé er?sen javallott „er?s software” valamilyen ismeretlen hiba folytán összekuszálta ugyanis a motor m?szerfalát, így az most néha m?ködik, néha pedig nem. De nem kell megijedni, az Aprilia folyamatosan frissíti a befecskendez?k programjait, a legújabb RSV4 Race-verziójában – aminek azóta már meg is kellett érkeznie Zoliékhoz – már nyoma sincs a m?szerfal rakoncátlankodásának.

Egy ilyet egy japán gyártó nem engedne meg magának, de persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy míg például egy új injektoros Honda modell alapjárati programját biztos, hogy a gigantikus kutatás-fejlesztés részlegen mérnökök tucatjai írják heteken keresztül, addig az Apriliánál el?fordulhat akár az is, hogy ugyanaz az egy-két szakember írja Biaggi versenymotorjába az es?programot, mint akik az utcai Dorsoduró rendszerét is programozzák.

Mindenesetre az Akrapovi?-nak valóban kellemes hangja volt, köszi Zoli még egyszer, hogy meghívtál [mi]nket egy kis brümmögtetésre!