EST. 2002

Aprilia SR50 Factory: gyári élmény

Kondi és koncentráció

Az SR-rel együtt töltött hónapok legszebb élményei mégis a természet közelébe való kiruccanások voltak. A mikrotúrák alatt az SR számot adott megbízható- ságáról (soha semmi baj nem volt vele, még egy kis köhintés sem) és felfedte, hogy bizony meglep?en nagy hatósugárban lehetséges nyergében az elbóklászás.

Több „távon” vizsgáltuk, és ezalatt kiderült, hogy: (a) a városból való gyors és hatékony meneküléshez ez egy tökéletes eszköz, (b) megbízható, mert (úgymond) nagyobb távolságra is elvisz és visszahoz, és a Ditech blokk mintaszer?en dolgozik, a jobb csukló által kiadott elektronikus parancsokra azonnal reagál. Egyetlen hibajelenség adódott csupán, az analóg fordulatszám-mér? mutatója akad ki néha (ennek a felületnek egyébként is inkább ornamentikai, mint funkcionális szerepe van).

Érdekes dolog az SR50 Factory tömege. Tény, hogy testesebb a karburátoros társaknál, ez azonban nem feltétlenül jelent hátrányt. S?t. A súlyok elrendezésére ugyanis különös figyelmet szenteltek a tervezéskor, vagyis dinamikájában a gép egésze tökéletesen rendben van, mozgása nagyon jól kezelhet?. A súly inkább álló helyzetben jelenthet problémát, el tudom képzelni, hogy a robogó felállítása a sztenderre gondot okozzon mondjuk törékeny testalkatú lányoknak.

Korábban volt már szó arról, hogy a menetdinamizmus oltárán a csomagtérb?l áldozott az Aprilia. A nyereg alatti hely, lássuk be, kicsi. Ez praktikusan annyit tesz, hogy egy közepes bevásárlás holmijai még eséllyel elférhetnek a tartóban, ha kell?képpen lehet tömöríteni a termékeket. Két ásványvizes palack elhelyezése már bajos. És gy?r?dik az A4-es mappa is. A leleményes emberiség azonban pont a hasonló helyzetekre találta ki a hátizsákot.

Utast vinni a nálunk hatályos rendelkezés szerint nem szabad ezzel a robogóval, a gyárban ennek ellenére tettek kapaszkodót és lábtartót is a második személynek. Egy magánúton, távol a forgalomtól ültettük hölgyutasunkat a nyereg hátsó felére, a visszajelzés pozitív volt. Igaz, az út sem volt hosszú.

Összességében az SR50 Factory Ditech a piacon elérhet? egyik legjobb kisrobogó csúcstechnológiájával, remek összeszerelési min?ségével, habitusával. Tanulni kiváló, élménymotornak ragyogó és alacsony rezsivel fenntartható.

Folyt. köv.

gm-

ugrás fel