Szöveg: motorinfo.hu – Fotó: Arai
Sok kritika érte az Arait korszer?tlen formája miatt. A japán gyár most sem adja fel a tradíciókat, az új modellévre sem újítja meg radikálisan csúcskategóriás modelljét, az RX7-es Corsairt.
Csupán apróbb ráncfelvarrásokon esett át a sisak. Az egyik ilyen, az úgynevezett Air Wing. Öt fokozatban állítható ez a kis szárnyacska, ami a sisak hátulján kapott helyett. A csúcsgyártók között egyedi ez a megoldás, sem a Shoei, sem pedig a Nolan alkalmazta még így saját légterel? szárnyacskáját. A sisak sokkal stabilabb lesz így a menetszélben. Az Arai versenyz?i már ebben az évben ilyen sisakban mentek.
|
Továbbá 5-5 milliméterrel nagyobb kivágást kapott az RX7-es, megnövelve a látóteret. A 2009-es modell egy legnagyobb biztonsági innovációja, a gyorsoldóval ellátott arcpárna. Az Arai szabadalmaztatta ezt a rendszert a sisakgyártók közül els?ként, hivatalos prezentációja a 2006-os Daytona Bikeweeken volt. Azóta már a Shoei is alkalmaz egy hasonló rendszert, de a kereskedelmi forgalomban kapható modelljei közül csak az új krosszsisakot látták el ezekkel a kioldó fülekkel.
Az Arai els?ként installálta ezt a rendszert a boltokban kapható full-face sisakokba, így bárki számára ‘élvezhet?’ lesz ez az újítás is. Tömören a lényege: egy piros zsinór megrántásával leválasztható a héjról az arcpárna, így baleset esetén könnyebben és gyorsabban levehet? a sisak, elkerülend? a balesetet szenvedett motoros nyaki sérüléseit.
2009-es kínálatban az eddigi versenyz?i replikák mellett Nicky Hayden és Dani Pedrosa legújabb grafikáival ellátott verzió is a boltok polcaira kerül.
Beszerzés
|
Legutóbbi hozzászólások