Az Arai tavaly novemberben Milánóban bemutatta, mára pedig javában forgalmazza is a 2009-es modellév termékeit. Az egyik f?szerepl? az idei katalógusban az RX7 GP-sorozat, amely némi fejlesztésen esett át a korábbi változathoz képest.
|
Az els?k, akik az „evolúciós” sisakban mehettek, Nicky Hayden és Daniel Pedrosa voltak – azokkal a fényezésekkel replikát is adott ki a gyártó.
|
|
A 2009-es modell egy legnagyobb biztonsági innovációja, a gyorsoldóval ellátott arcpárna. Az Arai szabadalmaztatta ezt a rendszert a sisakgyártók közül els?ként, hivatalos prezentációja a 2006-os Daytona Bikeweeken volt. Azóta már a Shoei is alkalmaz egy hasonló rendszert, de a kereskedelmi forgalomban kapható modelljei közül csak az új krosszsisakot látták el ezekkel a kioldó fülekkel. Az Arai els?ként installálta ezt a rendszert a boltokban kapható full-face sisakokba, így bárki számára ‘élvezhet?’ lesz ez az újítás is. Tömören a lényege: egy piros zsinór megrántásával leválasztható a héjról az arcpárna, így baleset esetén könnyebben és gyorsabban levehet? a sisak, elkerülend? a balesetet szenvedett motoros nyaki sérüléseit.
|
Persze az Arai esetében továbbra is sokkal több van belül, mint kívül. A biztonság mindennél el?bb való, ezt a célt szolgálja a fejlesztés minden pillanata. Eredmény a ’09-es RX7 GP-re vonatkoztatva: még ellenállóbb és nem deformálódó héjszerkezet.
|
A sisak tetején húzódó er?sítéssel az amúgy is szuperlatívuszokkal leírható Arai-féle bels? biztonsági sztenderdet is sikerült messze túlteljesíteni.
|
|
|
A szell?zésre és kényelemre is nagy hangsúlyt fektettek, hiszen a koncentrált motorozás alapfeltétele a komfortérzet. Bevezetésre került az Air Wing fed?nev? állítható légterel? szárnyacska, amely ötféle állásba helyezhet?, és képes „aerodinamikailag stabilizálni” a bukót a széler?sséghez mérten. A plexi szélesebb, nagyobb periférikus látószöget biztosít a vezet?nek (plusz 5-5 mm mindkét oldalon).
Beszerzés
|
Legutóbbi hozzászólások