EST. 2002

Árverésen az els? ismert motorkerékpár

1.488 köbcentis kéthengeres, négy szelepes, vízh?téses: nem egy új modell leírását közöljük e sorokban, hanem bizony a ‘legels?’ motorkerékpárét, amelyet 1895-ben hozott tet? alá egy német m?hely, bizonyos Hildebrand és Wolfmüller (wiki) nevezet?.

De mivel a technikai jellemz?k alapján akár egy mai járm? paraméterei is lehetnének a száztizenöt éves blokk adatai, el kell gondolkodnunk azon, hogy bár a technológia mekkorát fejl?dött ennyi id?k alatt, hogy van az, hogy a m?szaki alapvetések szinte ugyanolyanok maradtak.

Akárhogyan is, a Hildenbrand & Wolfmüller valahonnan el?került, és az International Classic Motorcycles Show staffordi aukcióján potom 60 ezer fontos kikiáltási áron licitháború tárgyát fogja képezni, méghozzá április 25-én. A H&W legendáriuma arról számol be, hogy több, mint kett?ezer ilyen felségjelzés? kétkerek?t gyártottak az id?k folyamán, más források szerint alig érhette el a nyolcszázat a példányszám. A végelszámolásnál alighanem keveset nyom a latban, hiszen azon motorok száma, amelyek túlélték a huszadik századot, pár darabra tehet?.

Ráadásul a H&W nagyjából a képen látható állapotban várja jövend?beli gazdáját: rozsdásan, avíttan, leélve. Alapos felújításra szorul. Utoljára – a fáma szerint – a harmincas évek derekán volt közúti forgalomba helyezve, már akkor is veteránként. És hamarosan újra dolgozhatnak a dugattyúi, noha sokkal valószín?bb, hogy egy szépremény? gy?jt? magánkollekciójában találja meg végs? helyét, és többé egy métert sem halad semerre.

ugrás fel