EST. 2002

Árverésre bocsátanak egy igazi ritkaságot

A Bonham’s aukciós ház idei els? árverését a párizsi Grand Palais-ben fogják megtartani február 5-én, a felkínált tárgyak között egy roppant ritka, igazi kuriózumnak számító kétkerek? is felt?nt.

A Megolát egy 640 köbcentis, öthengeres csillagmotor hajtja, az er?forrást azonban korántsem megszokott helyen, az els? kerékben találjuk! A blokk a kerékkel együtt forog (1:6-os áttételen), a kerék tengelye maga a f?tengely. Kuplungja és váltója nem volt, beindítani tolással, vagy az els? kerék forgatásával lehetett. Körülbelül 14 lóer?s teljesítményével 70 mérföld per órás végsebességre volt képes.

Megola

A Megolákat 1921 és 1925 között gyártották Münchenben Fritz Cockerell tervei alapján. Vázszerkezete acéllemezekb?l készült hegesztéssel és szegecseléssel, az üzemanyagot a váz eleje hordozta. Túra és sportváltozat is készült a Megolákból, el?bbi a képen, utóbbinak egyszer?bb (kényelmetlenebb) ülése volt.

Szokatlan blokkelrendezésük ellenére a Megolák meglep?en jól teljesítettek a korabeli versenyeken, a gyári versenyváltozat (!) a 85 mph-s sebesség elérésére is képes volt. A gyártás négy éve alatt körülbelül 2000 darab Megola készült összesen, a megmaradt darabok felbecsülhetetlen értéket képviselnek a gy?jt?k számára. A Bonham’s 145-200.000 angol fontos eladási árra számít.

ugrás fel