EST. 2002

Assen, els? futam: Toseland egyre magányosabb

Egy végletekig kiélezett és bizonytalan kimenetel? csatában végül James Toseland nyerte meg az SBK Holland Nagydíj els? felvonását, ezzel tovább növelte el?nyét az összetettben: Xaus elképeszt? formában motorozott, Haga a negyedik sorból rajtolva állt az élre pár kör alatt, Bayliss mindent megtett a sikerért, de a hondás angollal senki nem bírt.

Az asseni futam els? körében sok mindenre fény derült: például, hogy vélhet?en elmarad a Max Biaggi-show. Az olasz hatalmas hajrában az els? sorba kvalifikálta magát a Superpole-on, ki is használta az el?nyös helyzetet az indulásnál, de hiába állt be a Ten Kate motorosa mögé, kisvártatva állva hagyták öten is: Bayliss, Lanzi, Xaus, Corser, Nieto és a negyedik sorból startolt Haga is határozott léptekkel közelítette a Kalózt – a suzukisnak két-három kör kellett, mire rendesen ‘hozzámelegedett’ a pályához, és úgy-ahogy hozni tudta az élen haladók köridejeit – csakhogy ekkor már nyolcadik volt, jelent?snek mondhat hátránnyal (+3’5). A verseny után a GSX-R-en alaposan el voltak amortizálódva a gumik, de nem jobban, mint bárki más járm?vén. Mindenki a D-változatú Pirellit, azaz a legkeményebb keveréket használta, a meccs tehát nem ezen múlt.

A verseny kell?képpen izgalmas volt Max nélkül is – hát még milyen lett volna vele. Izgalmas, úgy a táv kétharmadáig, ameddig Bayliss gumijai bírták a strapát. A feltámadásban bízó ausztrál címvéd? szívósan követte Toselandet, hét körrel a vége el?tt sikeresen meg is el?zte, de az ellenfél a következ? íven visszavette a vezetést. A finisben aztán a tapadás mondta ki a dönt? szót: a ducatisok félelmei beigazolódtak, Baylissnek így nem volt sansza – a negyedik helyig csúszott (néha szó szerint) vissza, a mintaszer?en motorozó Haga és a valenciai formáját Assenbe átment? Xaus is elmentek mellette. Lanzi a másik gyári Ducatin szintén megszenvedett az els? tapadással – egy hajszállal happolta el az ötödik helyet Biaggi el?l.

Troy Corser eldobott egy remek lehet?séget – a Yamahával együtt: a harmadik helyen volt, mikor elesett. A h?sies Haga mentette meg a hangvillások becsületét, titáni felzárkózásával és második helyével. A japán ezzel az els? futam utáni ‘él?tabellán’ négy pontra közelítette Biaggit a bajnokságban. Xaus a dobogón, Toseland pedig ötödik idénybeli gy?zelmét aratta: még sosem duplázott pályafutása során az angol… ennek is eljött az ideje? Kiderül a második futam után. (Az él?tabella az els? asseni verseny után: 1. Toseland 176 pont, 2. Biaggi 148, 3. Haga 144, 4. Bayliss 103.

SBK Assen, els? verseny

1 Toseland J. Honda CBR1000RR 37’02.097
2 Haga N. Yamaha YZF-R1 37’02.760
3 Xaus R. Ducati 999 F06 37’05.795
4 Bayliss T. Ducati 999 F07 37’09.231
5 Lanzi L. Ducati 999 F07 37’11.409
6 Biaggi M. Suzuki GSX-R1000 K7 37’11.631
7 Kagayama Y. Suzuki GSX-R1000 K7 37’20.383
8 Nieto F. Kawasaki ZX-10R 37’20.500
9 Rolfo R. Honda CBR1000RR 37’21.970
10 Neukirchner M. Suzuki GSX-R1000 K6 37’25.011
11 Smrz J. Ducati 999 F05 37’31.699
12 Fabrizio M. Honda CBR1000RR 37’43.058
13 Nakatomi S. Yamaha YZF-R1 37’43.105
14 Ellison D. Ducati 999RS 38’14.811
15 Svoboda M. Yamaha YZF-R1 37’36.945

ugrás fel