EST. 2002

Assen, második futam: Bayliss újra gy?z

Troy Bayliss nyeri a Holland Nagydíj második versenyét, de a hétvége igazi f?h?se James Toseland, aki egy gy?zelemmel és egy második hellyel tovább szökik az összetettben. Biaggi harmadik a zárófutamon, de mivel értékes pontokat hagyott az el els? versenyben, 28 pontos hátrányban találja magát a bajnokság els? harmadánál járva. Gyorsak, de instabilak a yamahások: elszalasztottak egy lehet?séget a felzárkózásra. Talán nem az utolsót…

Ennél szebb aligha lehetett volna. Troy Bayliss és James Toseland kett?se a Superbike-ban felülmúlhatatlan, az asseni verseny 2007-es kiadása pedig sokáig emlékezetes marad. Az utolsó három kör adrenalingazdagsága, az adok-kapok a ducatis és a hondás nagyágyú közt, a Bayliss által az utolsó pillanatban behúzott matt – mikor már úgy t?nt, a britnek összejön élete els? duplázása… minden pillanat megmarad. Valahol. Biaggi indult az élen, de szélesen vett egy kanyart a lassú részen: ‘lement a függöny, elszúrtam, és azonkívül még kétszer a verseny alatt’ magyarázta utólag a suzukis olasz. Toseland, Bayliss és Haga jöttek aztán: a yamahás japán nagyon harcos, ennek ellenére a tizenegyedik körben elektromos hiba miatt kiállni kényszerült. A becsületet ezúttal az els? futamból id? el?tt kiszálló Corser mentette egy negyedik hellyel.

Az igazi háború három körrel a leintés el?tt kezd?dött meg. Ahol minden elindult: az a gyors balkanyar, ahol a tavalyi MotoGP futamon Valentino Rossi megsérült. Bayliss a bels? ívre f?zte magát, de Toseland reagált. A következ? körben ugyanez: Troy belül, James kontráz.. A legutolsó fordulóban aztán ismételten próbálkozik az ausztrál, tudva, hogy ‘Toseland már megtanulta a leckét, és készül rá, hogy csukja az ajtót’. Így is történt, a Honda mintaszer?en zárta a teret. Maradt az utolsó sikán: Toseland biztosra akarván menni nagyot fékezett, igyekezett megel?zni bármifajta meglepetést – de túl lassan fordult, a remek improvizációs készséggel megáldott Bayliss pedig egy furcsa mozdulattal el?zött, majd 9 ezredmásodperccel – célfotóval – nyerte a nagydíjat.

Huszonnyolc napja a címvéd? még egy kórházi ágyban feküdt, darabokban lév? kisujjal, sérült lágyékkal. Hollandiában újra a dobogó tetejére állhatott, ami ha pontokban kifejezve ezúttal nem is jelent sokat, lélektanilag rengeteget számít. Harminchatodik részsikere volt ez az SBK-ban. Biaggi is elégedett lehet a végkifejlettel, ha már ‘csak’ egy hatodik és egy harmadik helyezés jutott neki. ‘Valamit tennünk kell, mert jelen pillanatban a Honda, a Ducati és a Yamaha is el?ttünk járnak, valamit tudnak, amit mi nem’ foglalta össze a római. Érdekesség, hogy a futamot csak tizenhárom pilóta fejezte be. Eredmények és az összetett állása alant.

Második verseny, végeredmény

1. Bayliss Ducati 999 F07 36’54.133, 22 kör
2. Toseland Honda CBR1000RR 36’54.142
3. Biaggi Suzuki GSX-R1000 K7 37’01.572
4. Corser Yamaha YZF-R1 37’06.512
5. Rolfo Honda CBR1000RR 37’17.185
6. Fabrizio Honda CBR1000RR 37’17.291
7. Neukirchner Suzuki GSX-R1000 K6 37’17.444
8. Nieto Kawasaki ZX-10R 37’18.280
9. Smrz Ducati 999 F05 37’23.793
10. Laconi Kawasaki ZX-10R 37’26.434
11. Kagayama Suzuki GSX-R1000 K7 37’26.522
12. Nakatomi Yamaha YZF-R1 37’33.224
13. Brookes Honda CBR1000RR 37’33.261
14. Morelli Ducati 999RS 37’21.538, 21 kör
15. Svoboda Yamaha YZF-R1 37’33.953, 21 kör


Az összetett állása Hollandia után (az els? tíz)

1. Toseland 196
2. Biaggi 164
3. Haga 144
4. Bayliss 128
5. Corser 114
6. Xaus 99
7. Lanzi 98
8. Neukirchner 71
9. Rolfo 64
10. Nieto 46

ugrás fel