EST. 2002

Assen, SBK: Spies nyeri az els?t


Enyhén felh?s égbolt alatt rajtol el az els? verseny, es? nincs, az aszfalt húsz fokos, a tribünök megtelnek. Az indítás el?tt a versenyz?k ‘Forza Abruzzo’ üzenetet feszítenek ki, szolidaritásul az itáliai tartomány földrengéskárosultjaival. Monzában legközelebb bukósisak-árverés lesz egyébként, amelynek bevételét teljes egészében a jó cél érdekében ajánlják fel.

A rajt korrektül sikerül, Spies beáll az élre, Neukirchner meg mögé, aztán Smrz és Haga. Jól fogja meg az elejét Biaggi és, hetedikként halad. Megvan az els? kies?, Hill az az els? kör felénél száll el, ezzel folytatva önnönmaga és az Althea Honda negatív sorozatát. Az els? kör végén már 1’6 Spies el?nye Hagához képest, ami már jelez valamit, Neukirchnert azonban nem tudja magáról levakarni. Kagayamától is elbúcsúzunk az els? körben, ezt követ?en nem sokkal Haga a lassú részen el?zi Smrzet. Haga és Spies a leggyorsabbak a pályán, az amerikai 1’39’039-cel megy egy pályacsúcsot, amire rögtön érkezik a válasz a japántól: 1’38’861. Ez egyben azt is jelenti, hogy texasi barátunk ?rzi 1’2-1’4 közti fórját. A két rivális között továbbra is ott van a suzukis német.

A huszonkét körös verseny ötödik fordulójában már teljesen nyílt a csata a vezet? hármas tagjai között. Eközben elcsúszik Checa a tizenkettedik helyr?l, meghagyva a negyedikként közleked? Leon Haslamnak a Honda-színek védelmét. Jól megy Sykes is a másik R1-gyel, ötödik, sz?k három másodperc lemaradással. A hetedik körben a lassítónál Neukirchner tapadást veszít és kénytelen átadni a második helyet Hagának, így egymásra lel a vb-összetett els? két helyezettje az élen. Biaggi megy el Smrz mellett, és piszkálja Fabriziót. Kiszáll két olasz, Iannuzzo és Baiocco, m?szaki meghibásodás. Neukirchner az utolsó helyre áll vissza, húsz másodperc választja el a pontszerz? zónától – kár volt érte.

Haga kezdi mutatni magát, féltávnál már komolyan veszélyeztet, eközben Haslam a harmadik, 1’38’730-as kört hasít. Biaggi megeszi Fabriziót és feljön ötödiknek, ami reménykelt? és egyben váratlan is a pocsék edzések után az Apriliának. A tizenharmadik körben Haga el?zi Spiest a Strubben-kanyarban, és a rákövetkez? kombinációban megérkezik Haslam is. Kiesik Nakano a 15. helyr?l. A rákövetkez? két körben Haga megkísérli a szökést, de az üldöz?k csak nem akarnak leszakadni. Biaggi hozza az élen haladók tempóját, de Sykes tud gazdálkodni három másodperces el?nyéb?l. Fabrizio kikap Smrz-t?l, Laconitól és Rea-t?l is, visszacsúszva a kilencedik helyre.

Aztán jön a hajrá, és a nagy rohanás: hárommal a vége el?tt Spies elkezd csatározni Haslam kollégával: egymás mellett mennek két kanyarban, aztán a texasi kerül el?nyösebb pozícióba. Haga el?nye hat tized. És jön a mesés utolsó kör. Spies utoléri Nitro-Norit a gyors részen, el?z, és megszerzi idénybeli negyedik gy?zelmét, az eddigi legizzadságszagúbbat. Haslammal teljes a dobogó, Sykes kivédekezi a negyedik helyet a Yamahának, Biaggi jön be ötödiknek az RSV4-gyel.

Els? verseny, végeredmény

1 Spies B. Yamaha YZF-R1, 36’31.338
2 Haga N. Ducati 1098R + 0.154

3 Haslam L. Honda CBR1000RR + 0.779

4 Sykes T. Yamaha YZF-R1 + 8.775

5 Biaggi M. Aprilia RSV4 + 11.275

6 Smrz J. Ducati 1098R + 16.126

7 Rea J. Honda CBR1000RR + 19.555

8 Laconi R. Ducati 1098R + 19.760

9 Fabrizio M. Ducati 1098R + 23.006

10 Corser T. BMW S1000-RR + 24.285

11 Byrne S. Ducati 1098R + 26.003

12 Muggeridge K. Suzuki GSXR-1000 + 27.814

13 Neukirchner M. Suzuki GSXR-1000 + 36.962

14 Xaus R. BMW S1000-RR + 39.025

15 Kiyonari R. Honda CBR1000RR + 41.505

16 Roberts B. Ducati 1098R + 41.810

17 Tamada M. Kawasaki ZX-10R + 50.186

18 Easton S. Kawasaki ZX-10R + 55.567

19 Checa D. Yamaha YZF-R1 + 56.425

20 Salom D. Kawasaki ZX-10R + 1’05.169

21 Resch R. Suzuki GSXR-1000 + 1’37.663

ugrás fel