EST. 2002

Atom V8 vs S1000RR

Ismét egy látványos autó-motor összehasonlítás következik, ezúttal a zseniális Top Gear elképzelései szerint. Azonban a legutóbbi, Kawa vs. Mazda drift összecsapással ellentétben ezúttal nem csak a kétkerek?, de az autó is felettébb érdekes lehet nekünk, motorosoknak.

Az Ariel Atom V8-at ugyanis két Suzuki Hayabusa er?forrásból a HoleShot Racing által kialakított nyolchengeres V-motor hajtja, nem kevesebb, mint 500 lóer?s névleges teljesítményt szabadítva az alig 600 kilós puritán vázszerkezetre (a HoleShot egyébként készít ebb?l a blokkból 1000 lóer?s duplaturbós változatot is). „Több mint 900 lóer?/tonna” teljesítményével az Atom V8 az els? olyan négykerek?, ami valóban képes lehet megütni egy ezres sportmotort, és nem csak a kanyarokban.

Ariel Atom V8

A Top Gear számára nem új kelet? az Ariel vs. motorkerékpár csata egyébként, az autó els? változatának (amit még egy négyhengeres, kompresszoros Honda Civic-blokk hajtott) bemutató filmjében Jeremy Clarkson egy Honda CBR600RR-rel szállt szembe. Akkor és ott az autó gy?zött, de a CBR mentségére legyen mondva, a motoros láthatóan inkább a biztonságra törekedett a forgatás során, mint hogy ténylegesen megpróbálja megverni az Atomot hajtó, arcát a menetszélt?l szép lassan elhagyó Clarksont.

A Top Gear tegnap este vetített legújabb epizódjában azonban eljött az id? a visszavágóra! Az Atomot ezúttal „James May” vezeti (a videó után ki fog derülni, hogy miért írtuk idéz?jelben a nevét), a BMW S1000RR-t pedig a brit motoros gyorsasági bajnokság EVO kategóriájának tavalyi bajnoka, Steve Brogan üli meg. Kérem, tegyék meg tétjeiket!

ugrás fel