EST. 2002

Ausztriában kezdődnek a szigorítások, melyek akár egész Európára hatással lehetnek

Június 10-től 95 decibelnél nagyobb kipufogó zaj esetén komoly büntetésekre számíthatunk. A Silent Rider vagy magyarosítva a csendes motoros kampány még tavaly indult Európában, Németországban 81 város írta, alá az együttműködés alapjait. A tervezett célja, hogy csökkentsék a motorok által keltett zajszennyezés mértékét.

Akkor még az alapelven kívül sok olyan ötlet is része volt a csomagnak, melyek nehezen kivitelezhetőek, de jól mutatják a résztvevők céljait. Egyes német természetvédelmi területek a motorkerékpárok első rendszámtáblájának bevezetését is felvetették mint ötletet. A Silent Rider egyeztetéseken részt vett a BVDM is, akik azonnal leszögezték, hogy ellenzik az ötletet. Az érvelés mi szerint a motoros, előröl nem azonosítható a sisak takarása és a rendszám hiánya miatt nem megfelelő.

Fotó: https://www.gib-acht-im-verkehr.de/

„ Elutasítjuk az első rendszámtáblákra vonatkozó követelést. A mérési technológia lehetővé teszi a hátsó rendszámtábla rögzítését is. A mérési technológia költségcsökkentését nem a lehet a motorosok rovására véghezvinni. „

A BVDM ezenfelül kiemelten fontosnak tartotta az egyeztetések alatt, hogy minden gépjármű azonos zajszennyezési normákkal vehessen részt az adott terület közlekedésében.

A másik oldal talán legerősebb hangja Sonja Schucter, aki Baden-Wüttemberg polgármestere : „ Van egy közös problémánk, amelyet az EU, a kormány és a gyártók nélkül nem lehet megoldani. Míg a motorkerékpár tulajdonosok élvezik a tájainkat, egyesek a polgáraink a látogatók rovására pihennek. Ennek minden lehetséges módon ellen kell állnunk. „

Ezek után térjünk vissza az ausztriai Tirolba, az új rendelkezés június 10-től lép életbe, célja a népszerű útvonalaktól a megengedettnél nagyobb zajszennyezéssel érkező járművek kiszűrése. A gyönyörű alpesi táj, hegyek és tavak kombinációja mely kiemelkedő célpontja a belföldi és külföldi turizmusnak. A tilalom 2020. október 31-ig marad hatályban, vagyis a turisztikai szezon végéig, amikor a jó idő sok embert vonz a területre. A tilalom természetesen a terület állandó lakosaira is vonatkozik.

A németek ennél tovább mennének, a turisztikai helyeken a motorkerékpárok teljes betiltását szeretnék elérni, vagy csak olyan járművek engedélyezését melyek alacsony zajszennyezéssel járnak ( elektromos járművek ). Az ötlet nem új keletű hiszen Olaszországban már évek óta vannak városok, ahol ezek a döntések megszülettek és életbe is léptek.

A zajszennyezés ellen Franciaország és Nagy-Britannia más módon szeretne védekezni, olyan mikrofonnal felszerelt hálózatot terveznek mely kiszűri a zajkeltésért felelős járművet. Egy biztos, hamarosan egész Európa átalakul és a motorok kipufogórendszereinek teljesen új kihívásoknak kell majd megfelelniük.
Borítókép : bikeit.gr

ugrás fel