EST. 2002

Továbbra is az R1200GS a BMW legnépszer?bb modellje

Lehetett sejteni, és most már hivatalos: 2015 legnépszer?bb BMW-je az R1200GS.

A BMW 2015-ben zsinórban az ötödik alkalommal döntötte meg saját értékesítési rekordjait. Tavaly 136 495 darab új motorjuk talált gazdára, beleértve a nagyrobogókat is, ami 10,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbi adathoz képest. Csak a decemberi hónapokat összehasonlítva 6,6 százalék volt a növekedés.

2015-ben az R sorozat és az új, folyadékh?téses boxer blokk vitte el a legnagyobb részt az értékesítésben 73 357 eladott motorral, ami a teljes értékesített mennyiség 53,6 százaléka. A korábbi, leveg?s R1200 er?forrás, ami jelenleg az R nineT-kben dolgozik, szintén elég jól teljesített, az ötödik helyet szerezte meg a rangsorban 9 545 darabbal.

A toplista élén az R1200GS kapott helyet. 23 681 darab kelt el bel?le, ami az összes eladás több mint 17 százaléka. A következ? az R1200GS Adventure változata 18 011 darabbal, majd az R1200 alapokra épült RT következik 10 955 darabbal. Ami az R széria többi tagját illeti, az R1200R-b?l 6 951 kelt el, az R1200RS-b?l 4 208.

Az S sorozatból 21 100 példány talált gazdára 2015-ben. A sor elején természetesen az S1000RR áll 9 576 darabbal, ami az összes eladott BMW között a negyedik helyere volt elég. Az S1000R roadster 6 473 darabbal követi az RR-t 6 473 eladással, és az új S1000XR is er?sen kezdett, 5 061 példány fogyott el bel?le, pedig csak tavaly év közben kezdték árulni.

Az F sorozat 25 616 darabbal zárta 2015-öt. Az F800GS 6 603, a GS Adventure 4 129, az F700GS 6 282, az F800R 5 971, az F800GT pedig 2 631 darabbal.

A K1600 sorozat modelljeib?l 4 886 kelt el, 4 530 nagyrobogó, és 957 elektromos C-evolution.

BMW R1200GS 2015

Peter Schaller, a BMW Motorrad elnöke 2020-ra szeretné elérni az éves 200 000 eladott darabszámot. Er?sen hisznek benne, hogy az új G310R sokat dob majd az eredményeken.

„A célunk, hogy 2020-ra elérjük a 200 000 értékesített darabszámot. A 2015-ös számok azt mutatják, hogy a motorkerékpár stratégiánk m?ködik. És ezen a stratégián alapulva rengeteg tervünk van az elkövetkezend? évekre. Folytatjuk a támadást jelenlegi modelljeinkkel az 500 köbcenti feletti prémium szegmensben, és belépünk az 500 köbcenti alatti kategóriába is egy igazi BMW-vel, a G310R-rel.

Középtávon további innovatív termékekkel készülünk a városi közlekedés és az elektromos közlekedés terén. Miközben folytatjuk a terjeszkedést a már meglév? piacainkon, új piacokra is behatolunk. Ázsia és Dél-Amerika mindketten a listánk tetején szerepelnek. Keresked?i hálózatunk is jelent?sen b?vülni fog, világszerte a jelenlegi 1100-ról 1500-ra’ – mondta Schaller.

ugrás fel