EST. 2002

Az 1200-as 1098 els? pályatesztje

Három teljes napig nyúzták a mugellói versenypályán a Ducati 1200 köbcentis prototípusát, amivel a 2008-as évben kíván rajthoz állni a bolognai gyár a superbike világbajnokságon – persze, ha a szabályok erre lehet?séget adnak, ugyanis jelen helyzetben nem indulhatnak 1000 köbcentisnél nagyobb henger?rtartalmú motorok a szériában, sem sor négyes, se V2-es.

Egy olasz ifjonc, a mindössze 18 esztend?s Domenico Colucci volt a teszt kísérleti egere. A Xerox Ducati juniorcsapatát er?sít? talján, jelenleg a Superstock 600-as géposztályban húzza a gázt egy 749-es bolognai paripán, a f?szerepet azonban át kellett engednie a keddt?l csütörtökig tartó ?sbemutatón az „összetákolt” 1200-asnak.

Így festett a prototípus 1098 tavaly augusztusban

Az els? Superstock 1000-es versenyén gy?zedelmesked? olasz újdonság superstock vázába építették az 1200-as er?forrást, a futóm? viszont Superbike komponensekb?l állt. Majd ezer kilométert tett bele Colucci a konstrukcióba a három nap során, a részletekr?l szinte semmi információ nem szivárgott ki.

Annyit azonban elárult a Motorcycle News honlapja, hogy Troy Bayliss és Lorenzo Lanzi majd csak a végs? verzióra ülhetnek rá, addig a Junior csapat tagjai, Colucci, Brendan Roberts és a doningtoni Superstock 1000-es futamon gy?zni tudó Niccolo Canepa próbálgatja a gépet, legközelebb június derekán.

ugrás fel