EST. 2002

Az angoloknak nem kell a 100 lóer?s limit

Francia hon után a Szigetországban is felvet?dött, mi volna, ha a végzetes közúti baleseteket visszaszorítandó, a motorkerékpárok teljesítményét az állam központilag száz lóer?ben szabná meg. A felvetés természetesen nagy visszhangot keltett és komoly társadalmi vitát indított el – és nem kevés kritikusa akadt.

A motoros közösség egy emberként sorakozott fel az ötlet ellen. Aki motorozik, tudja, hogy nem a teljesítmény törvényi er?vel való fékezésével érhet? el az, hogy mindenki, aki útra kelt, haza is érjen vacsorára. Sokkal inkább számít az aktív biztonság, és az, hogy mindenki olyan motort vezessen, ami képességeinek és rutinjának megfelel. ‘Franciaországban eddig még nem jutottak el, és továbbra is fenntartják az abszurd szabályaikat. Ezzel egyetlen dolgot növeltek eddig, az pedig nem a biztonság, hanem a gyártók befektetése, hogy a francia piacra külön modelleket szállítsanak’ – szedi le a keresztvizet az antagonisztikus törvénykezésr?l az egyik londoni szakíró.

Száz lóer? azért már elegend?, hogy az ember gyorsan menjen, de négy és fél lóer?vel is lehet akkorát esni, hogy otthagyd a fogadat. Tudja ezt Gordon Brown miniszterelnök is, akinek kormányzati honlapján közleményként jelent meg: nem lesz 100 lóer?s limit Nagy-Britanniában.

Cikkünkhöz illusztrációul az ausztrál balesetmegel?zési iroda szpotja szolgál, amelynek készít?i az egyén felel?sségére igyekeznek felhívni a figyelmet. Sokkoló filmecske, ennélfogva nyilván hatásos is. És bár a tapasztalat és a statisztika is azt mondatja, hogy a motoros, minden odafigyelése mellett, a közlekedés egyik legkiszolgáltatottabb szerepl?je, azért tegyük a szívünkre a kezünket…

ugrás fel