Hirdetés
Kezdőoldal Magazin Az ára is megvan az F3-nak

Az ára is megvan az F3-nak

Hirdetés

Varese nagyot fog dobni a 2011-es modellévben, ez már jól látszik. Az F3-ról egyre többet tud meg a köz, és a közepes sportgépek versenyében induló háromhengeres bizony törhet némi borsot a konkurencia orra alá. A gyár lelkes marketingese-szóviv?je, Giovanni Castiglioni, aki mellesleg az öreg Claudio fiúgyermeke a Hellforleather magazinnak nyilatkozott, így újabb részleteket tudhattunk meg a motorról.

A projekt alapjait még a HD-s id?kben fektették le, az amerikai extulajdonos mintegy tízmillió dollárt fektetett a háromhengeres, 675 köbös sportoló fejlesztésébe, aztán a Castiglioni-féle reakvizíció után olasz mérnökcsoport tökéletesítette a terveket. Nekik már csak a csemege maradt, tudjuk meg, hiszen a formatervet kellett végs? formába önteni, illetve a felhasználói igényeknek megfelel?en "supersportossá" kellett tenni a gépet.

A blokk teljesen ride-by-wire vezérlés?, padon 137 LE-s teljesítményt mértek a gyárban, de ez könnyen feltornászható 140 fölé, ha arról van szó, mondja ifjabb Castiglioni. Aki igyekszik hangsúlyozni, hogy ez a motor az els? teljesen ride-by-wire háromhengeres, ami egy sor más megoldásában is megkülönbözteti magát a vetélytársaktól. Ez lesz például a kategóriájában gyártott legkisebb vas, lényegében 125-ös kiszerelés. Jelenleg a kémek által már ügyesen megfotózozz tesztalanyok vizsgálata folyik, egyikükben már 112 ezer kilométer van, hiba nélkül. A munka 90%-on áll, október végéig, amikor a gyártás beindul, minden a helyén lesz.

Ami talán a legfontosabb: meghatározták a termék árát. Castiglioni senior korábban elkottyantotta, a piacra nagy er?kkel visszatér? MV Agusta egyik legf?bb fegyvere az árképzés lesz: az eddig presztízsterméknek számító varesei motorokra semmiféle "luxusfelár" nem rakódik. Ez remek ötlet és jól is hangzik, de lássuk, mit jelent a gyakorlatban: 11.500 euró lesz az F3-as ellenértéke, ami majdnem hajszálra megegyezik a közvetlen ellenlábas Triumph Daytona 675-ével, és egy kicsivel l? csak a japán vetélytársak fölé. A korábbi magazinhírek kilencezres tippjei tehát optimista vágyálmakat fogalmaztak meg csupán, de azt leszögezhetjük: az elitista hozzáállás valóban kivesz?ben van az MV részér?l, az árelképzelésük pedig egyáltalán nem elszállt.