A 20 éve a Transalppal megszületett túraenduró kategória nagyot változott a V-Strom érkezésével. Az egyre inkább túra és egyre kevésbé enduró Suzuki átformálta a piaci szegmens irányultságát, az új Transalp pedig, bár nem ment el nagyon új irányba, alkalmazkodott a megváltozott helyzethez.
Valóban egy kategóriába tartozik ez a két motor? Ez a kérdés merül fel bennünk, amint egymás mellé téve nézzük a Suzuki V-Strom 650-et és a Honda Transalp 700-at. Ránézésre az új Transalp h? marad el?dje off-road szelleméhez, nagy rugóútjaival, kézvéd?ivel, láncvéd?jével, kartervéd?jével és küll?s, elöl nagy(ocska), 19 collos kerekeivel valamelyest ?rzi terepmotoros hagyományait. Pont az ellentéte a V-Stromnak, amely tömörebb sziluettjével, nagyobb fejidomával és öntött kerekeivel sokkal inkább utcai motor. A küls?vel jelzett különbségek a nyeregbe ülve is tovább élnek.
…A menettulajdonságok és kezelhet?ség terén a két motor megint csak különbözik. A terepjelleg? gumik ellenére aszfalton nem okozott gondot a kanyarvétel egyik?jükkel sem, mindkét motor kellemesen fordul egyik oldalról a másikra egy hegyi úton, még ha a V-Stromon valamivel nagyobb er?bedobást is igényel a kanyargás…
…Napjainkban utcai enduróból csak jelképes mennyiséget adnak el, húsz éve azonban ez egészen másképp volt, a magyarázat erre két szó: Párizs-Dakar. A kaland, amely okán nagy csokor tereppel is megbirkózó közúti motor látta meg a napvilágot. Példának ott a Yamaha XT600 és a Ténéré, a BMW R 80 GS, valamint a Honda XLV750R. Az inkább közútra tervezett, kényelmesebb, szebb külsej? Honda XL600V Transalp 1987-ben jelent meg, enduróként…
Az összehasonlító teszt teljes terjedelmében olvasható a Minden Motor magazin január-februári számában.
Legutóbbi hozzászólások