EST. 2002

Az EU-tól kérnek támogatást a motorgyárak


Az európai motorgyárak szövetsége (ACEM) elnökén, Stefan Piereren át azonnali beavatkozást kért az Európai Bizottságtól és az Unió vállalatokért, fejlesztésért és iparért felel?s biztosától, Günter Verheugent?l. Az intervencióra haladéktalanul szüksége van a szektornak, és ezeket a motorgyártók hasonlóképpen képzelik el, mint amit az autóiparnak nyújtott válságkezel? dotáció.


Az ACEM jegyzéke felhívja a figyelmet a kontinens-szinten visszaesett újmotor-eladások drasztikus visszaesésére: Európában 34%-kal kevesebb új motorkerékpárt helyeztek forgalomba 2008 utolsó harmadévéhez képest. A recesszió nem csak a gyárakat érinti, de végigsöpörhet – minden elképzelhet? negatív hozadékával – az iparágon, az alkatrész-beszállítóktól kezdve a viszonteladókig.

2009 els? négy hónapjában Európában 39%-kal esett vissza az új motorok és robogók forgalma, ugyanebben az id?szekban az autóipar ‘csak’ 17,2%-os mínuszt könyvelt el. Verheugen biztos úr egyetért abban, hogy a kétkerek?ek szektorának ment?övet kell dobni, nagyjából ama koncepció mentén haladva, mint tették az autógyárak és -piac esetében.

Ez, egyebek mellett két f? vonulatot jelenthet: egyrészt kereslet-élénkít? programok támogatását, másrészt a gyártó, beszállító és keresked? vállalatok hitelhez jutásának megkönnyítését. Másfel?l a konstrukt?röknek foglalkozniuk kell olyan, uniós kutatás-fejlesztési projektek által már pedzegetett megújuló és alternatív energiát felhasználó járm?vek gyártásával, amelyek révén gyakorlatba ültethet? a ‘környezetbe való befektetés’.

Stefan Pierer, az ACEM elnöke és a KTM ügyvezet?je elmondta: ‘A gyártók úgy néznek szembe a válsággal, hogy közben igyekeznek minimalizálni a krízis emberekre gyakorolt hatásait. De a helyzet túlságosan nehéz, és a kívülr?l jöv? támogatás nélkülözhetetlen. Nagyra értékeltük Verheugen úr pozitív válaszát.’

ugrás fel