EST. 2002

Az évszázad dobására készül a Benelli

A nagyon közeli jöv?ben legalább húsz (!) új modell bemutatását tervezi a Benelli. Ezek javarészt offroad gépek lesznek egyhengeres, két tengelyes, befecskendezés- es blokkal. Gyárüzemet építenek és megtámadják a legagyobb presztízs? versenysorozatokat, beleértve a MotoGP-t és az SBK-t. Az olasz nev?, ám mára már kínai tulajdonú cég az eredet városában, Pesaróban rendezi be európai f?hadiszállását. Alig egy év telt el azóta, hogy a Quinjiang csoport megvásárolta a történelmi jelent?ség? itáliai márkát, és most felfedik az els? kártyáikat. Az els?ket, hiszen kétség nem fér hozzá, hogy van még sok minden a tarsolyukban.

Új paletta, gyárb?vítés

Folytatódik a nagy lökettérfogatú motorok gyártása, de bizalmat szavaznak a korábban sikeres Pepe 50 és a Velvet 125, 250 modelleknek, ezek viszont Kínában gyártandó Keeway er?forrásokat kapnak. A 2006-os kölni motorkiállításon 450 négyzetméteres standdal és legalább húsz új termékkel készül a halottaiból feltámadó Benelli. A legels? gyártás alá kerül? gépek az offroad kategóriások lesznek: ezeket teljes egészében Pesaróban építik.

Alumínium vázzal, egyhengeres, vízh?téses blokkal, kivehet? váltóm?vel szerelik a 450-es motokrosszt, az 500-as endurót és az 540-es supermotót. Mindegyik motort gyáriként indítják a vonatkozó bajnoki versengésben a 2007-es évt?l. Bels? információk szerint készül?ben van egy negyed literes, négyütem? offroad-széria is, amely m?szaki tartalmában hasonló lesz a nagyobb henger?rtartalmú motorokhoz és 2008-ban jelenhet meg a színen. Ezenkívül fejlesztenek egy ún. kaland-túramotort is, az Aprilia Pegaso vagy a Yamaha XT660X nyomdokain haladva.

‘A Benelli mindazokban a szektorokban fog motorokat gyártani, amelyek népszer?ek Európában és az Egyesült Államokban’ er?síti meg a fent leírtakat a Qianjiang elnöke, Lin Hua Zhong. ‘Nagyon versenyképes áron kínáljuk majd ezeket a járm?veket, olasz designnal, technológiával és min?ségben. Már keressük azt a helyet Pesaro környékén, ahol egy, a mainál nagyobb üzemet tudnánk létrehozni.’

Lesz Benelli MotoGP

Emlékezhetünk, hogy a legutóbbi Kínai Nagydíjon elindult két 250 köbcentis Benelli is, amelyek tulajdonképpen alap Aprilia RSW-k voltak. Borzasztóan szerepeltek. Tényleg pocsék húzás volt Benellivé matricázni a két motort és vadkártyás helyi versenyz?k kezébe adni, hiszen a ‘promócióra’ szinte csak a rosszmájú újságírók figyeltek föl. Nyugodtan kijelenthet?, hogy nevetség tárgyává váltak. De az ?si kínai bölcsesség úgy tartja: az nevet, aki utoljára nevet… Sokan nevettek, amikor a Honda 1957-ben bejelentette, hogy meg kíván mérk?zni a nagy nyugati gyártókkal a gyorsasági motoros világbajnokság mezején. A nevetést akkor váltotta föl fagyos csönd, amikor egy évvel a debütálás után már két vb-cím állt a japánok neve mellett. A Malanca és a Minarelli két japán 125-ös motort vásárolt és kezdetben a saját márkájuk nevén versenyeztették. Egyesek értetlenkedtek, mások mosolyogtak, megint mások botrányt kiáltottak: akárhogy is, az átalakított motorok állták a sarat, s?t a Minarelli esetében rendre nyertek is.

A Quinjiang kezdeményezése a MotoGP-ben érdekes próbálkozás. Nem 1957-et írunk. Az biztos, hogy egy számukra teljesen ismeretlen világ felé közelítenek, és ennek a világnak minden apró titkát fel akarják fedezni a lehet? legkevesebb id? alatt. A csoport fentebb már idézett elnöke azt mondja, mindenképpen vissza akarják hozni a Benelli márkát a motorsport csúcsát jelent? osztályokba: ‘Két éven belül látni fogjuk a Benellit a nyolcszáz köbcentis MotoGP-ben. A blokk már fejlesztés alatt van, most azt kell eldöntenünk, hogy saját csapattal induljunk el vagy csatlakozzunk egy már meglév?, tehát tapasztalt formációhoz. Egyszerre egyet lépünk csak: el?ször megcélozzuk a prototípusok világbajnokságát, aztán a Superbike-ot, amennyiben az SBK szabályait úgy változtatják, hogy a mi 1.130 köbös motorunk is indulhat.’

ugrás fel