EST. 2002

Az F3 még mindig Under Construction

Muszáj nagyra értékelnünk a varesei termékfejleszt?k és mérnökök igyekezetét! Új F3-asukat addig nem hajlandóak piacra dobni, amíg az meg nem felel tökéletesen ígéreteiknek, még akkor sem, ha emiatt az els? motorokat majd csak az év végén vehetik át tulajdonosaik.

Pedig a világpremier három hónapja volt, ennyi id? pedig elég a gyártósorok felszerszámozásához, az összeszerel?k betanításához, az els? széria alkatrészeinek legyártásához, egyszóval a gyártás beindításához, ha a motor kész lett volna.

MV Agusta F3

A jelek azonban arra utalnak, hogy az F3 – aminek gyönyör?ségét?l az Eicmán sokaknak kiújult szívbajuk – még korántsem volt kiforrott, gyártásra kész állapotban. 140 lóer?t ígértek a 675 köbcentis, ultrakompakt soros teljesítményének, és valószín?leg ezzel lesz a probléma. Nem olyan egyszer? ennyi er?t el?csalogatni ennyi köbcentib?l, f?leg nem úgy, hogy még az érvényes károsanyag-kibocsátási normáknak is meg kell felelnünk (a motorokra az EU-ban érvényes Euro3 ideje egyébként éveken belül lejár, az Euro4 pedig olyan szigorú lesz hozzá képest, a mérnökök vért izzadva sem biztos, hogy tudják majd tartani motorjaik teljesítményét, legyen szó bármelyik gyártóról vagy típusról).

A megszokottal ellentétes irányban, hátrafelé forgó f?tengellyel megálmodott motorblokk teljesítménye a legfrissebb MV-s infók szerint jelenleg 133 lóer?nél tart f?tengelyen, a fordulatcsúcs pedig 15.000 feletti. Ez egy négyhengeresnek is szép érték, de ne feledjük, az MV Agusta kis piros gyöngyszeme bizony sorhármas – áldjuk tervez?it ezért! A menetdinamikára, els?sorban a dönthet?ségre igen pozitív hatást gyakorló f?tengely tekintetében egyébként világels? az F3, széria szupersport motoron ilyet még nem alkalmaztak.

MV Agusta F3

Pestiesen szólva befecskendezése sem lesz piskóta az F3-nak, több módban változtatható teljesítménykarakterisztikájú, teljesen ride-by-wire rendszert ígért a gyár, ezt sem lehet éppen egyszer? tökéletesre programozni. Tennivalójuk tehát bizonyára b?ven akad a varesei mérnököknek, de a vezetés szerint a fejlesztés jó ütemben halad.

Azt mondják, ha minden a tervek szerint alakul, már szeptemberben be is indíthatják els? modern 600 köb körüli sportmotorjuk szériagyártását.

ugrás fel