EST. 2002

Az MV Agusta F4 312 R nyeri az idei Master Bike-ot

Az idei évi sportmotor-összevet? megatesztet Jerez de la Frontera pályáján rendezték meg, és a nemzetközi motoros újságírás olyan alakjai vettek részt rajta, mint Randy Mamola, Jürgen Fuchs, Stefan Chambon (sorolhatnánk…), összesen tizennyolcan. A 2007-es Master Bike újítása az volt, hogy a korábbi kéthengeres superbike és négyhengeres superbike kategóriák helyett olasz illetve japán superbike megkülönböztetés szerint engedték össze az osztályzandó motorokat, a hengerek száma helyett tehát a nemzetiségé lett a meghatározó szerep. A Supersport kategória természetesen érintetlen maradt.

Az esemény az MV Agusta F4 R 312 sikerét hozta. Az olasz superbike-ok között az Aprilia RSV 1000 Factory-val és a Ducati 1098 S-sel mérk?zött a varesei villám, majd a ‘dönt?ben’ megválasztották az egész Master Bike királyn?jének, miután találkozott a japán superbike-ág gy?ztesével, a Yamaha R1-gyel, illetve a supersport osztály legjobbjának kinevezett Triumph Daytona 675-tel. Az F4 R 312 nyergében jegyezték a tizennyolc tesztel? közül tizen a saját legjobb körüket a selejtez?k során, míg a dönt?ben hatból négyen futották az olasz sportmotorral a leggyorsabb fordulót.

Ami az MV-t illeti, az F4-széria mára már mítosz, de él? mítosz: ezt bizonyítja a mostani Master Bike-siker is, meg az, hogy a 312R-rel King Carl Fogarty indít csapatot a jöv? évi WSBK kiírásban.

Mikor az els? teljesítmény-adatok napvilágot láttak az F4 312 R-r?l, sokan azt kérdezték, mivégre az abszolút teljesítmény – látszólag megszállott – hajhászása. Az MV Agusta a motor részletes bemutatásával válaszolt, elmagyarázva, hogy ez a gépcsoda kifejezetten a pályára készült.

A varesei mérnökök jól tudják, hogy a végsebesség és a teljesítmény korántsem minden, ezért az ‘el?d’ F4-esekhez képest szinte minden helyen változtattak a futóm?vön, törekedve a rugózatlan tömegek minimalizálására (Brembo fékrendszer, Marchesini felnik).

50 mm szárátmér?j?, karbon-bevonatú villa került el?re, egy minden irányba állítható, hiperérzékenynek mondott egykarú leng?villa hátulra.

A motor fejlesztésekor felhasználtak minden, a versenysportból (Superstock osztály) szedett információt: így kerülhetet például hátulra a nagy, 190-es, 6′-es gumiabroncs.

A középen vezérelt blokk 5%-kal er?sebb, mint az eggyel korábbi F4-er?forrás, 12.800 percenkénti fordulaton túllépi a 180 LE-t az er?leadás. Alant az MV m?vészi igénnyel elkészített promófilmje tekinthet? meg a modellr?l.

ugrás fel